کد خبر : 54756
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399- 04: 18

مدیرکل اوقاف گیلان:

دعای روز عرفه در ۷۴ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

دعای روز عرفه در ۷۴ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مراسم دعای روز عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۷۴ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر چهارشنبه (۸ مرداد) در این باره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان میزبان مؤمنان برای برگزاری دعای عرفه خواهد بود، افزود: این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۷۴ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اجرای مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان به مشارکت سه هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنا در برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی انجام گرفته در تبلیغات محیطی و در فضای مجازی حضور افراد در مراسم روز عرفه مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردی از جمله پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک است.

وی با بیان اینکه صحن و محیط بقاع مجری برگزاری مراسم دعای عرفه قبل از برگزاری توسط خدام افتخاری ضدعفونی می‌شوند، گفت: زیارت ضریح مزار امام زادگان و توزیع نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار