کد خبر : 24897
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

دلیل حضور کمرنگ جوانان عدم کارکرد صحیح گردانندگان مسجد است

دلیل حضور کمرنگ جوانان عدم کارکرد صحیح گردانندگان مسجد است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان دلیل حضور کمرنگ جوانان را عدم کارکرد صحیح گردانندگان مسجد برشمرد و گفت: کار انقلابی نیازمند حضور در مسجد است و همه فعالیت‌های انقلابی و بسیجی باید در مساجد صورت بگیرد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در جمع هیأت امنا، ائمه جمعه و جماعات استان در رشت اظهار کرد: مساجد یکی از پایگاه‌هایی هستند که امروزه موردتهاجم و هدف غربی‌ها و معاندین اسلام و انقلاب قرارگرفته است.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌های معاند در راهبری تنش‌های مساجد و فعالیت‌های مرتبط با آن افزود: دشمن از مساجد، روحانیت و بسیجیان به جدی برای ضربه زدن انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن استفاده می‌کنند و ایجاد رعب می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه کارکرد مسجد دشمن را به وحشت انداخته است بیان کرد: هرجایی که انقلاب اسلامی مورد تقویت قرار گرفت دشمن آن را نشانه رفته و درصدد حذف و یا کمرنگ کردن اثر آن است.

تسخیری بابیان اینکه هرکسی که در میدان باشد و از خود، تحرکی در جهت تقویت اسلام و انقلاب نشان دهد از سوی دشمن مردود است گفت: هر اقدامی که وحدت‌آفرین و در مقابل دشمن سینه سپر کند دشمن با آن کار دارد و آن را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی تکبیر و شعار پس از فریضه نماز را دشمن‌شکن و وحدت‌بخش توصیف کرد و افزود: درست است که به تسبیح پس از نماز تأکید شده اما در هیچ جا نیامده که از تکبیر گفتن پرهیز شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگر هستند و باید آن را حفظ کرد اظهار کرد: رسول اکرم (ص) برای راه‌اندازی اسلام محور حرکت و قیام خود را مسجد قراردادند و بر پیوند مردم با مسجد تأکید کردند.

تسخیری دلیل حضور کمرنگ جوانان را عدم کارکرد صحیح گردانندگان مسجد برشمرد و گفت: کار انقلابی نیازمند حضور در مسجد است و همه فعالیت‌های انقلابی و بسیجی باید در مساجد صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در مساجد جذابیت‌هایی برای جذب جوانان ایجاد شود بیان کرد: متأسفانه برنامه‌ای که از سوی هیأت امنا و ائمه جماعات برای جوانان و نوجوانان جذاب باشد کمرنگ بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های معنوی، سیاسی و اجتماعی باید حول محور مسجد باشد تأکید کرد: باید پیوند مردم با اسلام از طریق مسجد باشد و مسجد باید پایگاهی برای عبودیت و بندگی باشد.

تسخیری بابیان اینکه مساجد کانون فعالیت‌های علمی و فرهنگی است گفت: باید مساجد پایگاهی برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی باشد درحالی‌که در برخی از مساجد از برگزاری کلاس قرآن نیز ممانعت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد مرکز تصمیم‌گیری برای حکومت هستند افزود: مساجد نه‌تنها مرکز بیان مباحث سیاسی هستند بلکه مرکزی برای تصمیم‌گیری برای حکومت نیز به شمار می‌روند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با انتقاد از مواضع یکی از ائمه جمعه گیلان مبنی بر ممانعت سپاه در برنامه‌های سیاسی در خط انقلاب تصریح کرد: اظهارنظر چنین امام‌جمعه‌ای تأسف‌بار است درحالی‌که سپاه حافظ انقلاب است و باید در مواضع انقلاب ازجمله مباحث سیاسی اظهارنظر مؤثر داشته باشد.

وی افزود: اگر امام‌جمعه‌ای برای سپاه مانع می‌تراشند که نباید در مباحث سیاسی روشنگری کند همانند آن است که به وی امر شود در خطبه‌ها فقط به مباحث عبادی بپردازد و مباحث سیاسی را رها کند.

تسخیری بابیان اینکه مساجد باید مرکز حل مناقشات مردم باشند اظهار کرد: درگذشته مساجد، مرکزی برای ریش‌سفیدی و حل مناقشات بین مردم محل بودند اما متأسفانه این سازوکارها خارج از مسجد و با عنوان شورای حل اختلاف دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساجد در دوران پیامبر علاوه بر مرکز فرماندهی و نظامی ارائه خدمات پزشکی بود گفت: نخستین بیمارستان در دوران حضرت رسول در مسجد بود و تمامی غزوات و مرکز حل مشکلات اجتماعی در مرکز صورت می‌گرفت./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار