کد خبر : 88879
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401- 06: 11

دمای هوای گیلان ۱۰ درجه افزایش می یابد

دمای هوای گیلان ۱۰ درجه افزایش می یابد

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: آسمان استان تا اواسط هفته جاری آفتابی با افزایش ۱۰ درجه‌ای دما همراه خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به خروج سامانه بارشی از روز گذشته هوای استان از امروز تا دوشنبه هفته جاری پایدار و گرم پیش‌بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ها حاکی از وزش باد جنوبی در برخی از ساعات به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌هاست، افزود: طی این مدت دمای هوای استان بین پنج تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد ضمن اینکه فزونی دما از روز گذشته آغاز شده‌است.

 

نگاه با بیان اینکه طی این مدت در نواحی جلگه‌ای در ساعاتی از شب و صبح شاهد پدیده مه خواهیم بود، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با چهار درجه کمترین و رودبار با ۲۳ درجه بیشترین دمای هوای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را ۱۲ درجه و رطوبت نسبی را حدود ۱۰۰ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به نقشه‌های هواشناسی شرایط برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

 

وی در ادامه با اشاره به ورود موج ضعیف بارشی از سه‌شنبه هفته جاری به استان گیلان خاطر نشان کرد: با ورود این سامانه، بارش قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و بارندگی‌ها غالبا به صورت پراکنده است.

 

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وزش باد جنوبی از مسافران و هم استانی ها خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل و مراتع خودداری کنند.

 

سرخوش کرم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل‌ها و مراتع برای اطلاع‌رسانی فوری با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای مهار آتش اقدام شود.

 

وزش باد گرم هفته گذشته در گیلان موجب حریق در اراضی جنگلی استان شد. حدود ۵۰ هکتار از اراضی جنگلی گیلان طعمه حریق شد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار