کد خبر : 28302
تاریخ انتشار : جمعه ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

دولت باید فساد ستیز باشد نه فساد پذیر/انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از ویژگی های دولت در نظام اسلامی است

دولت باید فساد ستیز باشد نه فساد پذیر/انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن از ویژگی های دولت در نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در گیلان جهادی عمل کردن را از ویژگی‌های دولت در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامی دولت باید قانونگرا و فسادستیز باشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: هشتم شهریورماه سال 60 شهیدان رجایی و باهنر به شهادت رسیدند و این هفته را هفته دولت نامگذاری کردند.

وی به ویژگی‌های دولت کارآمد در دولت اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی محصول تلاش هزاران عالم دینی پس از غیبت کبری امام زمان(عج) است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امام(ره) بعثت عظیم انقلاب اسلامی را رقم زده است، خاطرنشان کرد: تمام عالمان دینی خون دل‌ها خوردن تا این انقلاب به ثمر برسد.

امام جمعه رشت به شکل‌گیری انقلاب اسلامی از سال 42 به رهبری امام(ره) اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر(ع) است ضمن اینکه الگویی برای جوامع اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دولت در نظام اسلامی، بیان کرد: گاهی مواقع در انتخابات شاهد هستیم ویژگی‌های دولت اسلامی به فراموشی سپرده می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن را از ویژگی‌های دولت در نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: در نظام اسلامی دولت باید پرکار، پرنشاط، شایسته سالار، مردمی و قانونگرا باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه دولت در نظام اسلامی باید فسادستیز باشد نه فسادپذیر، متذکر شد: دولت در نظام اسلامی باید چابک و به دور از اشرافی‌گری باشد.

وی به رویکرد مردم درباره دولت در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: حمایت حکیمانه، نقد منصفانه و نظارت هوشمندانه رویکرد مردم نسبت به دولت در نظام اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نقد مردم درباره تمام دولت‌ها باید منصفانه باشد، اظهار کرد: مردم دولت را از خود می‌دانند و خیرخواه آن هستند ضمن اینکه نقدی که از دولت می‌شود باید در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه باشد.

افزایش 2 برابری نقدینگی با روی کار آمدن دولت یازدهم در کشور

امام جمعه رشت به وجود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی براساس اعلام بانک مرکزی با روی کار آمدن دولت یازدهم در کشور اشاره کرد و افزود: سال 96 نقدینگی موجود در جامعه بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه «حجم نقدینگی هر جا سرازیر شود آنجا را نابود می‌کند»، تصریح کرد: نقدینگی موجود در جامعه باید در بخش تولید، صنعت، کشاورزی و مسکن سرازیر شود.

آیت‌الله فلاحتی، هفته دولت را فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد مسؤولان به مردم دانست و بیان کرد: در هفته دولت مسؤولان تعداد واحدهایی که در راستای اشتغالزایی راه‌اندازی کردند را به مردم اعلام کنند زیرا اکنون کارخانه‌های بسیاری تعطیل هستند و کارگران بیکار شدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، اذعان کرد: با وضعیت بیکاری که در جامعه وجود دارد اگر فردی بخواهد خود را بسوزاند نباید او را ملامت کرد.

وی با تأکید بر پاسخگویی دولت درباره حقوق‌های نجومی و وام‌های کلان که با سیاسی‌کاری به برخی از افراد پرداخت شده، تأکید کرد و گفت: آمار وضعیت ایجاد اشتغال و بیکاری به طور عقلایی و پذیرفتنی در تمام استان‌ها به مردم ارائه شود.

آیت‌الله فلاحتی به حمایت مردم از دولت در شرایط سخت اشاره کرد و یادآور شد: به مسؤولان عرض می‌کنم مردم را به این سو و آن سو نرهانید و از کاغذبازی در اداره‌ها جلوگیری کنید و اگر در اموری نمی‌توانید کاری انجام دهید آن موضوع به طور شفاف برای مردم بیان شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران عاقل، هوشمند و زیرک است، اظهار کرد: جامعه همه موارد را مشاهد می‌کند و هیچ موضوعی از مسؤولان از چشم مردم پوشیده نیست.

غدیر تاریخ اسلام را رقم زد

وی در ادامه به هشتم شهریور روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: تعداد 120 هزار نفر جمعیت در غدیر همراه پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند و در این روز تاریخ اسلام رقم زده شد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) از طرف خداوند مامور شد امیرالمؤمنین علی(ع) را جانشین خود و به عنوان حاکم اسلامی به مردم معرفی کند، بیان کرد: امروز دنیای اسلامی علی(ع) را حاکم اسلامی می‌داند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، غدیر را عید بزرگ الهی توصیف کرد و گفت: هیچ عیدی به پای عید غدیر نمی‌رسد زیرا در این روز سرنوشت امت اسلامی رقم زده شده است.

وی همچنین به اهمیت و موقعیت ازدواج و تشکیل خانواده از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: انتخاب همسر شایسته دارای ویژگی‌هایی است.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه وراثت، خانواده و اجتماع سه ضلع تاثیرگذار در تشکیل شخصیت انسان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون روانشناسان علوم تربیتی موارد مذکور را به نام خود ثبت کردند در صورتی که این موارد توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است.

امام جمعه رشت ایمان، تقوا و دین را از ویژگی‌های دختر و پسر برای ازدواج برشمرد و گفت: تقوا عاملی است که خانواده را از آلوده شدن مصون نگه می‌دارد و زن و مردم با تقوا منشأ خیر برای خود و جامعه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار