کد خبر : 49541
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399- 37: 17

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس:

دولت برای امرارمعاش کاسب‌ها راه‌حلی اتخاذ کند/خسارت کرونا به کسب‌وکارهای محلی

دولت برای امرارمعاش کاسب‌ها راه‌حلی اتخاذ کند/خسارت کرونا به کسب‌وکارهای محلی

به گفته سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کرونا به بسیاری از کسب‌وکارهای محلی در کشور آسیب جدی وارد کرد و دولت برای امرارمعاش کاسب‌ها راه‌حلی اتخاذ کند و جبران این خسارات، مدیریت و عدالت در پرداخت بسته‌های حمایتی است.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت باید در اهدا بسته‌های حمایتی مدیریت دقیقی انجام دهد، اظهار کرد: بسیاری از مردم، کسبه و روستاییان محصولات خود را باید با حضور در خیابان‌ها به فروش برسانند که با شیوع کرونا کسب‌وکار آنان تعطیل‌شده و هنوز به برخی از نیازمندان و خانواده‌های محروم بسته‌های حمایتی دولت تعلق نگرفته است.

وی با ابراز نگرانی از احتمال طولانی‌تر شدن شیوع کرونا در کشور گفت: باید شیوع کرونا را در کشور به بهترین نحو مدیریت کرد و لازمه انجام این کار برقراری عدالت در نحوه پرداخت و بسته‌های حمایتی به نیازمندان است.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید دولت برای امرارمعاش کاسب‌ها راه‌حلی اتخاذ کند، تصریح کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار به کاهش تردد در جاده‌های کشور به‌ویژه استان گیلان کمک کرد ولی بسیاری از مردم روزی خود را از طریق فروش محصولات خود در سطح خیابان به دست می‌آوردند که باید دولت برای این قشر از جامعه تصمیماتی مهم اتخاذ کند زیرا اقتصاد بسیاری از روستاییان به بازارهای محلی مربوط می‌شود.

عباسی با تأکید بر لزوم تجهیز بیمارستان املش و رودسر افزود: در روزهای اول شیوع کرونا در استان گیلان، بیمارستان رودسر و املش با کمبودهایی به‌مانند نبود دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن مواجه بود که با پیگیری‌های متعدد این مشکل رفع و به‌زودی این امکانات به بیمارستان رودسر اضافه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم به ادامه‌دار شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور تأکید کرد و گفت: با انتخاب دکتر قربانی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان و همچنین تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی در خصوص کنترل کرونا در این استان اندیشیده شد که این امر با همراهی مردم منجر به کند شدن شیب شیوع کرونا در استان شده ولی نگرانی ما از شروع موج دوم کرونا در کشور است که امیدوارم این اتفاق نیافتد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار