کد خبر : 32569
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دی 1397- 48: 10

دولت در لایحه بودجه ۹۸ به مؤلفه‌های حوزه سلامت توجه نکرده است

دولت در لایحه بودجه ۹۸ به مؤلفه‌های حوزه سلامت توجه نکرده است

عضو کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت در لایحه بودجه سال آینده به مؤلفه‌های حوزه سلامت شامل درمان،‌ تجهیزات پزشکی و دارو توجه نکرده است.

ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های موجود و احتمال تشدید آن‌ها در سال آینده از دولت انتظار می‌رفت در لایحه ۹۸ به حوزه‌هایی نظیر سلامت،‌ درمان، تجهیزات پزشکی و دارو توجه کافی داشته باشد اما این انتظارات تحقق پیدا نکرد.

عضو کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به حوزه رفاه و سلامت مردم را از اولویت‌های مورد تأکید مجلس اعلام کرد و ابراز داشت: از دولت انتظار داریم در تهیه و تأمین کالاهای استراتژیکی که وجود آن‌ها در جامعه نقشی حیاتی دارد از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا از میزان وابستگی کشور به فروش نفت در بودجه ۹۸ کاسته شده است یا خیر افزود: این وابستگی همچنان در بودجه وجود دارد هرچند که میزان آن هرساله نسبت به سال گذشته در حال کاهش یافتن است.

نیکفر با تأکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان با کاهش بودجه حوزه دفاعی کشور موافقت نمی‌کند تصریح کرد: مجلس از تمام تهدیداتی که کشور با آن مواجه است به‌خوبی اطلاع دارد بنابراین با توجه به ملاحظات موجود قطعاً با پیشنهاد کاهش سهم اعتبارات این بخش موافقت نمی‌کند.

وی بر ضرورت افزایش توان کشور در برابر چالش‌های اقتصادی فرارو تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به تشدید این چالش‌ها احتمال دارد کشور با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه شود بنابراین دولت برای جلوگیری از هرگونه اختلال باید از همان ابتدا پیش‌بینی‌های لازم را در مفاد لایحه بودجه لحاظ کند.

عضو کمیسیون بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مجلس از رشد سهم اعتبارات استانی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: گرچه این اعتبارات امسال به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده است اما با توجه به پروژه‌های موجود یقیناً این میزان بودجه برای تکمیل طرح‌ها کافی نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تأکید بر اینکه در صورت عدم افزایش اعتبارات عمرانی، بسیاری از پروژه‌ها بر زمین خواهند ماند افزود: دولت برای برون‌رفت از‌ این مشکل،‌ در سال آینده اولویت اتمام کار را به پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به بالا اختصاص داده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار