کد خبر : 61584
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت و مجلس در تعیین نرخ ارز با یکدیگر توافق ندارند

دولت و مجلس در تعیین نرخ ارز با یکدیگر توافق ندارند

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دولت و مجلس در تعیین نرخ ارز با یکدیگر توافق ندارند، گفت: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد سبب قطع زنجیره رانت و رانت‌خواری‌ در عرصه فولاد می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری اظهار داشت: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد در جلسه ۲۳ دی‌ماه با رأی بالایی به تصویب مجلس رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به اینکه مقرر شد فولاد از این پس در بورس عرضه شده و مازاد آن صادر شود به این سبب از رانت‌خواری در این عرصه جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس افزود: دولت و مجلس در تعیین نرخ ارز با یکدیگر توافق ندارند و نرخ ارز پیشنهاد شده پیش‌بینی درستی نبوده و باید نرخی واقعی و راهگشا باشد.

محمدیاری عنوان داشت: در جلسه ۲۳ دی‌ماه صحن علنی مجلس عنوان شد که نمایندگان در خصوص کلیات و جزئیات بودجه یک صدا بوده و با جبهه گیری‌های مخالف و موافق ورود پیدا نکنند.

وی ابراز داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۲۳ دی‌ماه مجلس حضور داشت تا در خصوص علت عدم افزایش حقوق کاکنان وزارت علوم توضیحاتی ارائه دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس افزود: نمایندگان مجلس با اظهارات ایشان قانع نشده و این مسئله منجر به دریافت کارت زرد وزیر علوم تحقیقات و فناوری از سوی مجلس شد.

محمدیاری خاطرنشان کرد: اکثریت نمایندگان مخالف اظهارات ایشان بودند و در این حوزه انتقاد داشتند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز نتوانست درباره علت عدم افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم دلیل قانع کننده‌ای ارائه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس تصریح کرد: در طرحی که در خصوص تعیین تکلیف کارکنان قراردادی و شرکتی در مجلس ارائه شده دست واسطه و پیمانکار از این زنجیره حذف می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: به سبب این طرح وضعیت دقیق کارکنان قراردادی و شرکتی مشخص شده و به استخدام رسمی در می‌آیند.

به گزارش تسنیم، طرح توسعه و تولید پایدار فولاد با هدف تولید و توزیع سامان یافته فولاد و جلوگیری از فساد و رانت در توزیع فولاد ارائه شد.

براساس این طرح محصولات فولاد به شکل هفتگی توسط تولیدکنندگان فولاد به بورس عرضه شده و مازاد آن به صادرات اختصاص می یابد.

طرح مذکور موافقان و مخالفان زیادی داشت و نمایندگان موافق این طرح اذعان داشتند که گردش مالی فولاد ۹۰۰ میلیارد تومان در سال بوده و جهش یافته اما هزینه‌های آن هیچ افزایشی نداشته و ۸۰ هزار میلیارد تومان از آن رانت است.

لذا موافقان با طرح مذکور با هدف از میان برداشتن دلالان و از بین بردن رانت و رانت‌خواری در صنعت فولاد موافقت کردند.

با توجه به اینکه بنا بر این شد که تولیدات فولاد در بورس ارائه شده و مازاد آن صادر شود
مخالفانی را به همراه داشت؛ به عقیده مخالفان این طرح در بحث صادرات ابهاماتی دارد که باید رفع شود.

به عقیده نمایندگان مخالف طرح توسعه و تولید پایدار فولاد راه‌حلی را برای جلوگیری از رانت اطلاعاتی توسط سوداگران بورس پیش بینی نکرده است.

با همه تفاسیر موجود طرح توسعه و تولید پایدار فولاد در جلسه ۲۳ دی‌ماه مجلس با تعداد آرای بالا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار