کد خبر : 2810
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

دکتر نامدار: به دنبال رأی پاک و رقابت در تراز انقلاب اسلامی باشیم

دکتر نامدار: به دنبال رأی پاک و رقابت در تراز انقلاب اسلامی باشیم

اگر همه نامزدها با این نگاه، یعنی نگاه مبتنی بر رای پاک وارد میدان رقابت شوند، آنگاه این رقابت، یک رقابت زیبایی خواهد شد. دیگر نه تخریب یکدیگر است، نه در آن دوز و کلک هست، نه فریب دادن و دروغ گفتن هست.

به گزارش درگیلان، استاد علوم سیاسی دانشگاه های کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای انتخابات مجلس به دنبال رای پاک و رقابت در تراز انقلاب اسلامی باشند.

مظفر نامدار در گفتگویی پیرامون ویژگی های رای پاک گفت: رای پاک، رایی است که در آن پول نباشد، پلو نباشد، فریب مردم نباشد، دروغ گفتن به مردم نباشد، رقابت ناجوانمردانه نباشد، تخریب دیگران نباشد. این رای حتما یک رای پاک است.

نامدار در ادامه با اشاره به ویژگی رای ناپاک، تلاش و ایده خرید رای را از نشانه های رای ناپاک دانسته و افزود: آرای ناپاک آرایی هستند که در آن نامزد ایده خرید رای از مردم را دارد و از نظر ما این آرا، ناپاکند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به شیوه حضور درست نامزدهای انتخابات مجلس در عرصه رقابت با یکدیگر گفت: نامزدها بروند و آن طور که شرع و قانون اجازه داده است، خود را به مردم معرفی کنند و بگذارند مردم خودشان تصمیم بگیرند. یعنی نامزدها تلاش کنند که از مردم رای بگیرند نه اینکه از مردم رای بخرند. این دو با هم فرق دارند. رای گرفتن از مردم با رای خریدن از مردم فرق دارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های کشور با اشاره به فضای رقابتی صحیح در عرصه انتخابات افزود: اگر همه نامزدها با این نگاه، یعنی نگاه مبتنی بر رای پاک وارد میدان رقابت شوند، آنگاه این رقابت، یک رقابت زیبایی خواهد شد. دیگر نه تخریب یکدیگر است، نه در آن دوز و کلک هست، نه فریب دادن و دروغ گفتن هست. این عرصه، یک عرصه رقابتی سالم و صحیح است.

نامدار در پایان با اشاره به ویژگی رقابت های انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی گفت: ما در این دوره از انتخابات از همه دوستانی که احساس تکلیف کردند و وارد عرصه انتخابات شده اند و می خواهند به نظام مردمسالاری دینی در کشور ما کمک کنند و به دنیا بلوغ سیاسی و توسعه یافتگی سیاسی جامعه ما را نشان بدهند، و می خواهند نشان دهند که ما در رقابت های انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی رقابت می کنیم نه در تراز رقابت ها و انتخابات غربی، می خواهیم که استراتژی خود را مبتنی بر کسب رای پاک قرار دهند، و از هر چیزی که خدشه ای بر این پاکی وارد می آورد، پرهیز کنند./گیلان آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار