کد خبر : 35903
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۰۹

یادداشت/ محمدحسین موذن:

دیدارهای نخبگان و راهکارهای بهبود وضع موجود

دیدارهای نخبگان و راهکارهای بهبود وضع موجود

مهمترین قدم پس از برگزاری چنین جلساتی،پیگیری مطالبات مطرح شده است.ای کاش این درخواست توسط دوستان نماینده گروه ها اعلام می شد .

به گزارش گیلانستان، مهندس محمدحسین موذن از مدرسین دانشگاه طی یادداشتی نوشت:

به نام حضرت دوست
به دعوت دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان ،آیت الله فلاحتی، در نشستی با عنوان (( دیدار با نخبگان و برگزیدگان جوان گیلان )) در فروردین ماه 1398 شرکت کردم.می توان گفت وجود چنین نشست هایی جهت افزایش روحیه مطالبه گری نه تنها مطلوب بلکه قطعا مورد نیاز است ، اما به شرایطی:
1 – انتخاب از تمامی طیف ها جهت شرکت در نشست ها
در برداشت اول در ذهن خواننده این متن ، منظور از طیف ،گروه های سیاسی به ذهن می رسد. اما از نظر نگارنده طیف های مختلف صنعتی و علمی می باشد.البته به طبع گرایشات سیاسی افراد در سخنرانی های نماینده هر طیف از نگاه نگارنده متن بی تاثیر نخواهد بود.در این بند از دید نگارنده و به اذعان اهالی رسانه ، نشست نخبگان جوان با آیت الله فلاحتی ، دارای بهترین نوع آن با حضور تقریبا همه طیف ها بوده است.
2 – حضور بهترین بهترین ها
طبیعتا در چنین نشست هایی افراد شاخص هر گروه به دیدار دعوت خواهند شد. نماینده و سخنران هر طیف می بایست بهترین بهترین ها باشد تا با ارایه صحیح مشکلات بتواند درخواست گروه را ارایه کند. در نشستی که من حضور داشتم با توجه به سخنرانی نماینده گروه ها می توان از ضعیف ترین تا قوی ترین رتبه بندی کرد.از نماینده گروهی که مشکلات کشوری را بیان کردند،نماینده گروه دیگری که مشکلات شهر رشت را بیان کردند.نماینده گروهی دیگر که از آن تریبون برای بیان مشکلات شخصی و نه گروه خود استفاده کردند! و نماینده گروهی که سراسر به مدح یک مدیرکل پرداختند!
3 – ایجاد کارگروه های پیگیری
شاید بتوان گفت مهمترین قدم پس از برگزاری چنین جلساتی،پیگیری مطالبات مطرح شده است.ای کاش این درخواست توسط دوستان نماینده گروه ها اعلام می شد اما متاسفانه در اینچنین نشست ها و دیدارها تنها به بیان مشکلات اکتفا می گردد و کمتر به بیان راهکارهای علمی و عملیاتی حل مساله پرداخته می شود.به نظر نگارنده گروه ها می بایست پیگیر رفع مشکلات اعلامی باشند.
4 – وجود مدیران در نشست ها
آنچه که واضح است هیچ ارتباطی به مانند ارتباط چهره به چهره با مسیولان نمی تواند اثربخش رفع مشکلات باشد. به مانند سیل اخیر که درجه داران عالی رتبه سپاه و ارتش،بسیجیان،دوستان امدادی مانند هلال احمر وسط میدان بودند و در دل مشکل به حل مساله می پرداختند نه از طریق هوایی و یا راه دور!
به عنوان مثال با توجه به دعوت گروه اساتید دانشگاه می بایست از مدیران عالی دانشگاهی استان در جلسه حضور می داشتند،در صورتی که از ایشان دعوت نشده بود،باید دست اندرکاران محترم به این امر دقت داشته باشند و در صورتی که دعوت شده بود و ایشان یا حداقل نمایندگان ایشان به هر دلیلی نتوانستند حضور داشته باشند به صورت عام در همان جلسه از طرف برگزارکنندگان اعلام میشد.زیرا شاید بتوان گفت مهمترین علل برگزاری چنین نشست هایی، گفتگوی متخصصین و مدیران امر در حل مشکلات می باشد.

سخن پایانی:
درحال حاضر برکسی پوشیده نیست که بخش اعظمی از مشکلات کشور به دلیل ضعف مدیریت می باشد. در چنین نشست هایی با تمام ضعف و قدرت آن چه خوب است از نکته نظرات نخبگان فارغ از هیاهوهای سیاسی صرف، بهره برد. چه خوب است که در این برهه زمانی که شعار استفاده از جوانان و بانوان بسیار استفاده کلامی می شود از جوانان نخبه به معنی واقعی کلمه کمک گرفته شود نه صرف جوانان حاضر در ستادهای انتخاباتی!

با احترام و آرزوی توفیق
مهندس محمدحسین موذن
مدرس دانشگاه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار