کد خبر : 28519
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1397- 36: 7

دیدار صمیمانه امام جمعه رشت با ایتام سادات گیلان + تصاویر

دیدار صمیمانه امام جمعه رشت با ایتام سادات گیلان + تصاویر

نماینده ولی فقیه در گیلان در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم با جمعی از ایتام و کودکان سادات استان دیدار کرد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از ایتام و کودکان سادات استان در آستانه فرا رسیدن عید غدیر خم با قدردانی از تلاش سرپرستان ایتام اظهار کرد: حمایت و سرپرستی از افرادی که توانمندی لازم برای اداره زندگی خود را ندارند از وظایف نظام اسلامی است.

وی به جایگاه والای سرپرستان ایتام از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: تمام متولیان انسان‌های نیازمند مورد تقدیر هستند.

امام جمعه رشت با تأکید بر آشنایی ایتام با اهل بیت(ع) توسط خانواده‌ها، بیان کرد: در روایت داریم فرزندان خود را با نام و سیره امامان(ع) آشنا کنید و این امر فرزندان را نسبت به بعضی از آسیب‌ها واکسینه می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار آموزش نماز به ایتام توسط سرپرستان آنها شد و تصریح کرد: حفظ پوشش اسلامی و حجاب و همچنین آشنایی فرزندان با احکام اسلامی از جمله وظایف خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی بر حمایت و هدایت ایتام توسط خانواده‌ها تأکید کرد و متذکر شد: خانواده‌ها تلاش کنند با روی گشاده با ایتام مواجه شوند.

وجود ۵ هزار ایتام در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: ۱۰۱ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان هستند و ۷۰ درصد از آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند.

علیرضا محمدی به وجود پنج هزار یتیم در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد پنج هزار نفر زیر پوشش طرح محسنین هستند ضمن اینکه ۲۴ هزار حامی در سراسر کشور از ایتام استان حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به هر کدام از ایتان به طور متوسط ماهانه ۲۰۰ هزار تومان از طریق حامیان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: ماهانه ۹۰ هزار تومان ایتام زیر پوشش طرح محسنین دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، ساخت مسکن برای ایتام به‌ویژه در روستاها را از برنامه‌های این نهاد تا سال ۹۸ در استان اعلام کرد و یادآور شد: اکنون گیلان ایتام بدون حامی ندارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار