کد خبر : 34390
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397- 36: 15

نماینده رشت در گفتگو با گیلانستان:

رئیس جمهور به تعهدات سفرهای قبلی خود به گیلان عمل نکرده است/ برخی نیروهای دولت اعتقادی به نظام ندارند

رئیس جمهور به تعهدات سفرهای قبلی خود به گیلان عمل نکرده است/ برخی نیروهای دولت اعتقادی به نظام ندارند

نماینده مردم رشت گفت: دولتی ها باید یک آمار ارائه دهند که چند درصد از قول های سفر قبلی روحانی عملیاتی و اجرایی شده و به مردم به صورت شفاف گزارش دهند.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و آغاز جنگ رسمی اقتصادی توسط آمریکایی‌ها، اظهار کرد: زمانی یک جنگ آغاز می شود که طرف مقابل احساس ضعف کند، درصورتی که طرف مقابل احساس قدرت کند طرف دیگر به او حمله نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت با بحث برجام و کرنش‌هایی که به امریکایی ها کرد، آنها فهمیدند می توانند به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند و مشکلاتی ایجاد کنند، افزود: به همین دلیل در زمینه برجام تقسیم بندی هایی صورت گرفت که امریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها باقی ماندند تا اینکه بتوانند نظام جمهوری اسلامی را معطل کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اصولا در حالت انفعالی به سر می برد و از خود ضعف نشان داده است، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در راستای تقویت تیم اقتصادی دولت بارها تاکید کردند اما هیچ انسجامی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: دولت تیم اقتصادی خود را ترمیم و بخشی از افراد را جا به جا کرد اما متاسفانه با وجود آوردن افراد جدید به آن، باز نتوانست انسجام لازم را ایجاد کند و به همین علت کار از دست دولت خارج شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع دو وجهه دارد یا دولت عمدا این کارها را می کند و یا اینکه کشش این کار را ندارد، خاطرنشان کرد: باید در این راستا مجلس و سران قوا اقدام کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به داخل بر می گردد، اظهار کرد: خود تحریمی و استفاده از نیروهای کم توان در عرصه قدرت و استفاده از برخی نیروهایی که اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارند در دولت باقی مانده اند و همچنین عدم توانایی دولت باعث شده کشور دچار مشکل شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه روز به روز اجناس گران می شود و از آن طرف دولت در تلویزیون اعلام می‌کند چون گوشت و مرغ ارزان است، قاچاق می شود، افزود: دولت دیگر نمی گوید پایه پولی کشورمان و قدرت خرید مردم ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه اگر تولید به اندازه کافی بود و رشد اقتصادی داشتیم به این نقطه نمی رسیدیم و ارزش پولی ما خودش را حفظ می کرد، گفت: نمایندگان مجلس با استفاده از اهرم‌های قدرتی و فشار در صددند مشکلات اقتصادی را حل کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به گیلان در روزهای آینده، تصریح کرد: روحانی به تعهدات و قول های سفرهای قبلی خود به گیلان هنوز عمل نکرده که نمونه آن، تقسیم بندی ۵۰ هزار تسطیح اراضی، ساماندهی رودخانه‌های رشت و … است.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: دولتی ها باید یک آمار ارائه دهند که چند درصد از قول های سفر قبلی روحانی عملیاتی و اجرایی شده و به مردم به صورت شفاف گزارش دهند.

وی با اشاره به افتتاح راه آهن رشت توسط رئیس جمهور، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد راه آهن، در دولت قبل انجام شده بود و این دولت ۳۰ در صد آن را انجام داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دولت برای راه آهن زحمت کشید اما وقتی به منطقه آزاد وصل نمی شود عملا در حد مسافربری باقی می‌ماند، افزود: راه آهن باید به بندر انزلی و آستارا وصل شود تا تحرکات اقتصادی و حمل و نقل داشته باشد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور با این سفرها نمی تواند مشکلات مردم را حل کند ولی شاید یک مزایایی برای استان داشته باشد، گفت: در این سفر باید برای زمین سپیدرود، شفارود و فاضلاب رشت، اشتغال پتروشیمی و نفت خزر برنامه ای ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار