کد خبر : 83589
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401- 06: 21

راهداری گیلان ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور را جذب کرد

راهداری گیلان ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور را جذب کرد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به بخش راهداری استان تاکنون ۵۷.۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و تخصیص یافته است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، غلامعلی نیک فهم روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در این راستا تاکنون حدود ۵۸ میلیارد تومان به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اختصاص یافته که تمامی این اعتبار در این بخش جذب شده است.

 

وی گفت: از محل اعتبارات اختصاص یافته سفر رئیس جمهور؛ برای روکش ۱۵۲.۵ کیلومتر از راه های اصلی و ۱۲۴.۶ از راه های فرعی آسفالت گرم مصرف شده است؛ ضمن اینکه بیش از ۵۶ کیلومتر روکش حفاظتی از طریق روش های مختلف در راههای استان نیز اجرا شده است.

 

نیک فهم با بیان اینکه از محل این اعتبارات ۲۸ کیلومتر از راههای استان درزگیری شده است، افزود: همچنین لکه‌گیری محورهای استان با ۳۳ هزار تن آسفالت گرم و ۸۶۸ تن آسفالت سرد انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین از این محل؛ بهسازی، آسفالت و مرمت، لکه‌گیری و روکش ۲۱۷ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز انجام شده است.

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش احداث و ترمیم پل‌های آسیب دیده استان هم بیان کرد: در این بخش برای تکمیل و بهره‌برداری از پل کابلی آستانه اشرفیه، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز(پل های خمامرود، علیسراف سروندان، زیبا کنار و چپرپرد زمان) کمک برای احداث پل های آسیب دیده از سیل همچون پل های قلعه رودخان، کلفت، کیازینک و شبخو سلامت، بهسازی و آسفالت راههای روستایی و تکمیل راهدارخانه املش از اعتبارات سفر ریاست جمهوری بهره گرفته شده است.

 

گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار کیلومتر از انواع راههای برون شهری و روستایی است که ۳۰۲ کیلومتر راه اصلی، ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۹ کیلومتر آزاد راه، یک‌هزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۲۹۳ کیلومتر راه روستایی است که ۸۳ درصد راههای استان مربوط به راه روستایی و ۱۷ درصد مرتبط به مابقی راههاست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار