کد خبر : 1258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰:۲۷

راهپیمایی امر به معروف در گیلان

راهپیمایی امر به معروف در گیلان

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از راهپیمایی امر به معروف در راستای بیعت با امام حسین (ع) بزرگ آمر امر به معروف جمعه هفته جاری در رشت خبر داد.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امشب در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مصادف با ابتدای ماه محرم است.

وی به نامگذاری دهه نخست ماه محرم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است و تمام هستی خود را در این راه فدا کرد.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف از قیام کربلا را در وصیتنامه خود اعلام فرموده است، تصریح کرد: امام حسین (ع) تنها برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است.

امام جمعه موقت رشت، مؤمنان و دینداران را در مقابل امر به معروف و نهی از منکر دارای وظایفی دانست و بیان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود.

وی از تدوین روزشمار برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: روز جمعه هفته جاری راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر در راستای بیعت با بزرگ آمر امر به معروف و نهی از منکر پس از نماز جمعه از مصلا تا میدان فرهنگ رشت برگزار می‌شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به نامگذاری «روز بدون منکر» در هفته امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: افراد در «روز بدون منکر» نباید منکر و گناهی مرتکب شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان در ادامه وارد شدن اعمال نامتعارف به عزاداری‌های امام حسین (ع) را یکی از آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امر مذکور خواست دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش گسترده‌ای انجام دادند تا عزاداری‌ها را منحرف و تحریف کنند، اظهار کرد: افزایش ایمان و معرفت مردم از اهداف برگزاری مجالس عزدارای امام حسین (ع) است.

شفیعی‌زاده بر آشنایی اهداف امام حسین (ع) در عزاداری ماه محرم تاکید کرد و افزود: گسترش مبارزه با ظلم، فساد و طاغوت در عزاداری امام حسین (ع) مد نظر برگزارکنندگان مراسم عزاداری باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان خواستار بیان احکام شرعی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شد و بیان کرد: هدف از برگزاری عزدارای‌ها الگوبرداری از امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به محکم کردن پایه‌های دینی، معرفتی و علمی جوانان در مجالس عزاداری، تصریح کرد: شبهه‌های جوانان باید در مجالس عزاداری امام حسین (ع) پاسخ داده شود.

شفیعی‌زاده پرهیز از غلو و بزرگ‌نمایی بیش از اندازه از اهل بیت (ع) را مهم خواند و گفت: امام حسین (ع) مخلص و پیرو می‌خواهد و برگزارکنندگان مجالس عزاداری باید برنامه‌ریزی لازم برای هدایت جوانان در مسیر صحیح را انجام دهند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار