کد خبر : 1821
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آبان 1394- 24: 18

راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان

راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش در گیلان، یونس تجربه‌کار امروز با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان اختصاص داده شده‌است.

وی از راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در گیلان خبر داد و افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های مذکور در راستای تقویت اشتغال در روستاها انجام شده‌است.

تجربه‌کار ماندگاری روستاییان در روستاها را از اهداف اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کنار پدر و مادر به کشاورزی بپردازند و صنایع تبدیلی راه‌اندازی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه متقاضیان بسیاری برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی داریم، تصریح کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص پیدا کرده و در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی به پرداخت تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی مقاومتی بیشتر در عرصه کشاورزی، امنیت غذایی و تقویت محصولات کشاورزی است.

تجربه‌کار پرورش قارچ، زنبور عسل و دام سبک و سنگین را از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: پرورش و کاشت گیاهان دارویی، پرورش آبزیان و داربستی کردن درختان کیوی از جمله طرح‌های در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان راه‌اندازی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مواد غذایی را در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی حبوبات، ترشی و مربا، لبنیات و همچنین تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور از طرح‌های مورد حمایت در راستای اقتصاد مقاومتی است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار