کد خبر : 60444
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399- 34: 10

رایگان شدن گاز مصرفی مشترکین کم‌مصرف/ روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب در استان مصرف می‌شود

رایگان شدن گاز مصرفی مشترکین کم‌مصرف/ روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب در استان مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اشاره به رایگان شدن مصرف گاز برای مشترکین خوش مصرف گفت: اخیراً شرکت ملی گاز و دولت طرحی را تصویب و بر آن اساس گاز مصرفی مشترکین خوش مصرف از اول دی‌ماه رایگان می‌شود ولی هنوز سازوکار شناسایی مشترکین خوش مصرف تعیین‌ نشده است.

به گزارش گیلانستان، حسین اکبر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصرف گاز در فصول پاییز و زمستان به اوج خود می‌رسد، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های نسبتاً سرد کشور بوده و در فصل زمستان با کاهش شدید برودت هوا مواجه هستیم که این امر منجر به افزایش مصرف گاز استان می‌شود.

وی با اشاره به رایگان شدن مصرف گاز برای مشترکین خوش مصرف گفت: اخیراً شرکت ملی گاز و دولت طرحی را تصویب و بر آن اساس گاز مصرفی مشترکین خوش مصرف از اول دی‌ماه رایگان می‌شود ولی هنوز سازوکار شناسایی مشترکین خوش مصرف تعیین‌ نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان صرفه‌جویی در مصرف گاز را یک اصل در کشور دانست و تصریح کرد: با کاهش یک‌درجه‌ای بخاری میزان قابل‌توجهی گاز صرفه‌جویی و در فصل سرما و هنگام بارش برف با قطعی گاز مواجه نمی‌شویم لذا یکی از دلایل اجرایی شدن طرح رایگان شدن مشترکین گاز خوش مصرف از اول دی‌ماه رسیدن به اوج مصرف است.

اکبر، با ابراز نگرانی از افزایش ۱۴ درصدی رشد مصرف گاز در استان گیلان افزود: در ۲۵ روز آذرماه ۵۲۰ میلیون مترمکعب گاز در استان گیلان مصرف‌شده که این امر اصلاً قابل‌قبول نبوده و قطعاً ما را در فصل سرما با مشکل مواجه می‌کند.

وی با درخواست از مردم در خصوص صرفه‌جویی در مصرف گاز بیان کرد: میزان مصرف گاز به‌صورت روزانه در گیلان ۲۳ الی ۲۴ میلیون مترمکعب بوده درحالی‌که در روزهای بارش سنگین برف در سال گذشته روزانه ۲۹ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار