کد خبر : 58046
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

اقدام عجیب ورزش و جوانان گیلان در برگزاری یک جشنواره؛

ربط سیر ترشی و صنایع دستی به فرارسیدن هفته تربیت بدنی چیست!؟

ربط سیر ترشی و صنایع دستی به فرارسیدن هفته تربیت بدنی چیست!؟

.

به گزارش گیلانستان، به مناسبت هفته تربیت بدنی جشنواره ای با هدف ارایه برخی ازدستاوردهای ورزش در پیاده راه فرهنگی شهرستان رشت برپا شده است که در جای خود قابل تامل است.

به نظر می رسد اسم اصلی این نمایشگاه باید به جشنواره صنایع دستی و یا سوغات گیلان تغییر نام پیدا کند. البته صنایع دستی هم که عرضه شده هیچ خلاقیتی را نیز که به هفته ورزش شبیه باشد در خود جای نداده است. جالب است که حداقل برای ظاهر هم که شده هیچ مقامی از میراث فرهنگی استان در این جشنواره حضور ندارد و ورزش و جوانان استان متولی این جشنواره نام گرفته است که بسیاری از شرکت کنندگان آن نیز پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کند.

یکی از مخاطبان با ارسال پیامی اعلام کرد: من با اشتیاق قبلی برای شرکت در یک جشنواره ورزشی به اینجا آمدم. ولی چیزی به نام ورزش آنجا نبود. اگر قرار بود این همه آدم در این وضعیت کرونایی حضور داشته باشند و هفته تربیت بدنی را جشن بگیرند، خب آن را از ورزشکاران انتخاب می کردید نه این که با صنایع دستی و غرفه های سوغات روبرو باشیم. تنها عکس چند ورزشکار شاخص گیلانی را در غرفه ها قرار داده بودند که بود و نبودشان چندان فرقی نمی کرد. تازه عکسشان هم به صورت بسیار محدود و بدی نصب شده بود»

ظاهرا تعطیلی مسابقات ورزشی و هیات ها باعث شده که ورزشکاران گیلانی در عرصه های دیگر خودنمایی کنند و مدیرکل ورزش و جوانان استان هم از این اقدام حمایت می کند. ایشان به تازگی مدعی شده اند «بیش از۳۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته تربیت بدنی برگزار می شود» ولی در جزئیات دیدار با نماینده ولی فقیه ،استاندار گیلان، مجمع نمایندگان و اعضای شورای اسلامی ، نشست خبری ،گفتگوی ویژه خبری و هم اندیشی در توسعه ورزش روستایی باحضورمعلمان منتخب ورزش استان را مهم ترین برنامه های این هفته دانستند. حالا شاید این وسط با چند غرفه صنایع دستی و ترشی در مرکز شهر رشت به دنبال درآمدزایی نیز باشند.

انتهای پیام/گیل خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار