کد خبر : 40913
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398- 13: 18

سرپرست استانداری گیلان:

رسیدگی به مشکل پسماند مطالبه به‌حق مردم گیلان

رسیدگی به مشکل پسماند مطالبه به‌حق مردم گیلان

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی استان راضی‌کننده بوده اما مطلوب نیست، گفت: به دلیل گذشت چندین سال از مطالبات مردمی در حوزه پسماند، توقعات به حقی ایجادشده است بنابراین موضوع حل مشکل پسماند و فاضلاب‌های شهری از موضوعاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع  پیش از ظهر امروز در جلسه رفع موانع تولید در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به اینکه برای حفظ ثبات و رشد مؤلفه‌های کلان کشور نیاز به توجه به منویات رهبری و توجه به تدبیر دولت مشهود است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با تکیه‌بر ظرفیت‌های درونی اقتصاد کشور در جای‌جای این مملکت با ظرفیت‌های ارزشمند اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری از افزایش تولید ناخالص ملی و شاخص‌های اقتصادی با استفاده از سیاست‌های اقتصادی بیان کرد: با پیگیری‌های دبیر کارگروه، تلاش‌های معاون اقتصادی و همکاری اعضای کارگروه دستاوردهای خوبی نصیب استان گیلان شده چراکه بازگردانده شدن چرخه ۳۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل کار بزرگی بوده که نتیجه فعالیت کارگروه، بانک‌ها و بخش  خصوصی بوده است‌.

سرپرست استانداری گیلان راهکار دولت برای کارگروه رفع موانع تولید را بررسی، تبادل‌نظر و حل‌وفصل مشکلات فرا روی واحدهای تولید دانست و افزود: وضعیت عمومی اقتصادی استان نسبتاً پایدار و خوب است؛ هرچند که نیازمند تلاش و فعالیت بیشتری است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش زمینه صادرات و استفاده از بنادر در فضای تحریمی امروز افزود: نرخ بیکاری بهار ۹۸ در استان هشت و دودهم است درحالی‌که میانگین کشوری  بیش از ۱۰ درصد محاسبه‌شده است.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه وضعیت استان در مقایسه با وضعیت کشور راضی کننده اما مطلوب نیست، گفت: عمده مصارف بانکی ۲۳ هزار میلیارد تومان محاسبه‌شده است.

زارع  با اشاره به پیشینه فرهنگی، دانشی و تمدنی مردم استان تصریح کرد:  نرخ باسوادی و تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی در استان گیلان بالاست ازاین‌رو، بالا بودن نرخ فارغ‌التحصیلان  دانشگاهی، نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان دانشگاهی را افزایش داده است.

زارع با بیان اینکه برخی از موضوعات در استان قابل‌پیگیری بوده که ممکن است خارج از وظایف کارگروه رفع موانع تولید باشد، بیان کرد: ما از  حضور میهمانان کشوری برای اتخاذ تصمیمات مهم و ارزشمند در راستای ارتقای وضعیت استان استقبال می‌کنیم.

سرپرست استانداری گیلان مشکل پسماند را یکی از چالش‌های مهم استان در سال‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: به دلیل گذشت چندین سال از مطالبات مردمی در حوزه پسماند،  توقعات به حقی ایجادشده است، بنابراین؛ موضوع حل مشکل پسماند و فاضلاب‌های شهری از موضوعاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار