کد خبر : 29195
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397- 12: 13

رشادت‌های دفاع مقدس از قیام کربلا نشأت گرفته است

رشادت‌های دفاع مقدس از قیام کربلا نشأت گرفته است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس قیام کربلا را مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام دانست و گفت: عاشورا یک تفکر و جریان عظیم فکری است و در طول هشت سال جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام از اقشار مختلف جامعه به خاطر همین تفکر از خاک و ناموس خود دفاع کردند.

 به گزارش گیلانستان ولی داداشی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن دهه دوم محرم در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان اظهار کرد: اگر امروز علما و روحانیون در کمال آرامش به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پردازند، این به برکت خون شهدای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی قیام کربلا را مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: عاشورا یک تفکر و جریان عظیم فکری است و در طول هشت سال جنگ تحمیلی، رزمندگان اسلام از اقشار مختلف جامعه به خاطر همین تفکر از خاک و ناموس خود دفاع کرده و در این راه به شهادت رسیده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه قبل از بعثت رسول خدا و دین مبین اسلام، عرب‌ها به زن به چشم یک حیوان نگاه می‌کردند و به این در کتب تاریخ‌دانان عربی به وضوح اشاره شده است گفت: رسول خدا با بعثت خود، انسان را از فرش به عرش رساند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن‌تأکید بر توسعه فکری نهضت عاشورا در بین نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را معطوف این کرده‌اند تا نوجوانان و جوانان انقلابی را از مکتب اباعبدالله حسین(ع) دور سازند.

داداشی احترام گذاشتن به ماه محرم را احترام گذاشتن به خدا و دبین مبین اسلام دانست و بیان کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای تببین اهداف اباعبدالله حسین(ع) و ۷۲ شهید صحرای کربلا بوده و مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید سعی کنند تا از فیوضات این ماه در مسیر درست استفاده کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار