کد خبر : 71599
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

رشته دانشگاهی “کشتی‌سازی” در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

رشته دانشگاهی “کشتی‌سازی” در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «انزلی» از مرکز کشتی‌سازی کشور است گفت: رشته داتشگاهی «کشتی‌سازی» در گیلان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی درباره دستاوردهای سفر استانی اعضای کمیسیون آموزش مجلس به گیلان اظهار داشت: از جمله اهداف این سفر بررسی چالش‌های آموزشی در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان استان بود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برخی مصوبات سفر اعضای کمیسیون به گیلان افزود: انزلی محل کشتی‌سازی در کل کشور است اما رشته کشتی‌سازی در مازندران تعلیم داده می‌شود از این جهت یکی از پیگیری‌های ما راه‌اندازی این رشته در گیلان است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به دیگر مصوبات این سفر تصریح کرد: ایران در گذشته در حوزه تحقیقات پیرامون تاسماهیان از جمله چهار کشور برتر جهان بود که اکنون این حوزه در حال تعطیلی است لذا بنا شد تا برای این بخش بودجه مستقلی در نظر بگیریم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش شرکت‌های دانش بنیان ابراز داشت: یکی از تأکیدات ما افزایش شرکت‌های دانش بنیان در استان گیلان بود و در این حوزه طرح‌هایی نیز مطرح شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین روسای آموزش و پرورش کل استان نیز مواردی را به صورت مکتوب و شفاهی به رئیس و اعضای کمیسیون اعلام داشتند و برخی از مشکلات آموزشی استان در سطح ملی و در تهران پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی برای بررسی چالش‌های حوزه دانشگاه در گیلان افزود: پس از برگزاری جلساتی با روسای دانشگاه‌ها بنا شد تا کمیسیون آموزش مجلس با درخواست دانشگاه‌ها برای راه‌اندازی رشته‌های پرکاربردتر برای تدریس در دانشگاه‌ موافقت کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین پس از تصویب این رشته‌ها در کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم نیز باید از این مصوبه تمکین کند تا رشته‌های پرکاربرد در چارت درسی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

احمدی با بیان اینکه تکمیل دهکده ورزشی دانشگاه تربیت بدنی گیلان نیز از دیگر تأکیدات  ما بود گفت: این دهکده ورزشی سال‌هاست ناتمام رها شده و از این‌رو مصوب شد تا اعتباری را در لایحه بودجه برای تکمیل آن در نظر بگیریم تا مسابقات ورزشی کشوری نیز در این محل برگزار شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از امکانات آزمایشگاهی درون استان برای تست محصولات تولیدی استان افزود: آزمایشگاه دانشگاه گیلان، آزمایشگاهی بسیار وسیع و کاربردی است اما به خوبی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

وی عنوان داشت: باید دستگاه‌های مختلف را مجاب کنیم تا محصولات تولیدی خود در حوزه‌های مختلف را در این آزمایشگاه پیشرفته آزمایش کنند و به این خاطر به خارج از استان مراجعه نکرده و یا محصولات را بدون آزمایش مورد استفاده قرار ندهند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار