کد خبر : 67882
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400- 30: 11

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان:

رشد ۱۲ درصدی داوطلبان کنکور در گیلان/ ۳۷ هزار نفر رقابت می کنند

رشد ۱۲ درصدی داوطلبان کنکور در گیلان/ ۳۷ هزار نفر رقابت می کنند

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی داوطلبان کنکور در استان، گفت: بیش از ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور سراسری امسال رقابت می کنند.

به گزارش گیلانستان، ارسلان دمیرچی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب گیلانی در آزمون کنکور سراسری امسال، اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه است.

وی به تفکیک تعداد داوطلبان اعم از دختر و پسر نیز اشاره کرد و گفت: ۳۷ درصد شرکت کنندگان را پسران و ۶۳ را دختران تشکیل می‌دهند.

دمیرچی با بیان اینکه کنکور سراسری امسال در چهار روز چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه، برگزار می‌شود، اضافه کرد: داوطلبان نگرانی در خصوص نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال گذشته برخی شهرستان‌های استان گیلان نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال نیز حوزه‌های امتحانی پیش بینی شده برای برگزاری آزمون هستند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان با تأکید بر همراه داشتن و استفاده همه داوطلبان از ماسک، ادامه داد: در صورت نداشتن ماسک از ورود آن‌ها به حوزه‌های آزمون جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط ویژه بیماری کرونا، تعداد حوزه‌های آزمون افزایش یافته است، گفت: در سال‌های گذشته حوزه‌های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود که امسال به خاطر بیشتر شدن فاصله داوطلبان از ظرفیت دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی مؤسسات آموزشی استفاده شده تا تعداد حوزه‌ها افزایش یابد.

دمیرچی اضافه کرد: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار