کد خبر : 25668
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397- 21: 18

رصدخانه و آسمان نمای کوشیار رشت تکمیل میشود

رصدخانه و آسمان نمای کوشیار رشت تکمیل میشود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت:یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل مجموعه ی رصدخانه و آسمان نمای بزرگ کوشیار رشت مصوب شد.

به گزارش گیلانستان،محمد حسن عاقل منش اظهار کرد:تکمیل و تجهیز این مجموعه که به نام منجم و ریاضیدان بزرگ قرن چهارم هجری،کوشیار گیلانی نامگذاری شده است و یکی از اهداف اصلی شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با اشاره به تصویب احداث بنای رصدخانه در اواخر کار شورای دوم تصریح کرد:در شورای سوم،مصوبه شورای قبل پیگیری شد و با تخصیص زمینی در حوالی دریاچه عینک(صف سر)در محدوده منطقه ۴ شهرداری،احداث مجموعه آغاز گردید .

وی یادآور شد:در شورای سوم،بیش از ۹۵ درصد بنای مجموعه که کارکرد علمی آموزشی گردشگری دارد پیشرفت فیزیکی داشت.هرچند در پنج سال اخیر این روند متوقف شد، اما در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای پنجم تلاش شد اعتبار مشخصی از بودجه سال جاری شهرداری رشت برای تکمیل مجموعه کد دار شود.

عاقل منش اظهار کرد:در سال جاری به همت اعضای شورای پنجم تکمیل،تجهیز و راه اندازی اولیه مجموعه رصدخانه و آسمان نمای کوشیار در دستور کار گرفته و در این خصوص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای فاز اول و تکمیلی این پروژه ناتمام تخصیص یافته است .

وی ادامه داد:بنابه پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و ابلاغ مکتوب به شهردار رشت،خوشبختانه شهردار،مدیر منطقه ۴ را به عنوان مدیر پروژه، مامور پیگیری و اقدامات لازم در این موضوع کرده است.

عاقل منش یادآور شد:این بنا از ابتدا با هدف و کارکرد علمی آموزشی بنا شد ولی کاربری گردشگری آن نیز مورد توجه است و می توان پیش بینی کرد که بخش عمده ای از مخاطبان آن را گردشگران داخلی و خارجی تشکیل خواهد داد لذا ضروری است برای خرید تجهیزات علمی و آموزشی مجموعه مانند خرید آسمان نما،تلسکوپ،تجهیز کتابخانه تخصصی، نمایشگاه و … بودجه لازم تخصیص یابد اما بودجه شهرداری کفاف لازم را نمیدهد.

وی افزود:تکمیل گنبد آسمان نما و خرید دستگاه اسمان نمای دیجیتالی با کیفیت مطلوب هزینه بر است و امیدواریم بتوانیم با کمک‌های خیرینی که در مباحث علمی آموزشی پیشقدم هستند آسمان نما و تجهیزات نجومی و آموزشی رصدخانه کوشیار گیلانی را خریداری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اعلام کرد:تلاش ما این است که طبق فازبندی تا پایان سال،بتوانیم بنای مجموعه را تکمیل و بخشی از تجهیزات با کاربری عمومی آن را تامین و راه اندازی کنیم تا انشالله هر چه سریعتر عموم مردم از این بنای مدرن شهری منتفع شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار