طبق اعلام روابط عمومی شورای رشت قرار بود این جلسه عصر امروز در ساختمان شورای شهر در خیابان سعدی برگزار شود اما به علت غیبت ۶ عضو شورا و به حدنصاب نرسیدن تشکیل نشد.

این در حالی است که جلسه هفته گذشته شورای رشت نیز پس از کش‌وقوس‌های فراوان و بیش از سه ساعت بلاتکلیفی اصحاب رسانه درنهایت برگزار نشد.

فاطمه شیرزاد، سید امیرحسین علوی، رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش، بهراد ذاکری پنج عضو  شورای اسلامی حاضر در نود و پنجمین جلسه علنی شورای رشت بودند.

آقایان احمد رمضانپور نرگسی، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد، حامد عبداللهی، حجت جذب و محمد حسن علیپور شش عضو شورایی بودند که باز هم در جلسه شرکت نکردند.

بدیهی است علت این غیبت‌های معنادار عدم تمایل اعضای شورا به بررسی استعفای علوی از شورا جهت شرکت در انتخابات مجلس بوده و به نوعی میخواهند تلافی مخالفت‌های رئیس شورا با گزینه‌های انتخابی خود برای شهرداری را به این شکل باز کنند.

اما نکته حائز اهمیت این است که این ۶ نفر تنها به دلیل یک موضوع صرفا کوچک که میتوانند بیایند و رای منفی به استعفا بدهند در جلسات شرکت نمیکنند و بسیاری از موضوعات اساسی و مهم کلانشهر را به علت رفتارهای کودکانه خود هفته به هفته عقب می اندازند.

امید است نهادهای ذیربط تدابیری جهت برخورد با این نوع حرکات دون شان یک شورای اسلامی شهر بیاندیشند.

انتهای پیام/