کد خبر : 33759
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

رفع تصرف 40 هكتار ارضی ملی در آستانه اشرفیه

رفع تصرف 40 هكتار ارضی ملی در آستانه اشرفیه

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف 40 هكتار از ارضی ملی در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد.

سردار محمدرضا اسحاقی، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه در پی دریافت خبری مبنی بر اینكه فردی در پارك ملی بوجاق واقع در بخش كیاشهر این شهرستان اقدام به تصرف اراضی ملی كرده، بررسی موضوع در دستور كار قرار دادند.

ارشد انتظامی گیلان افزود: ماموران پلیس با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و با بررسی‌ها به عمل آمده مشخص شد متهم 40 هكتار از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و اقدام به ساخت یك بنا 120 متری و استخر ماهی در آنجا كرده است.

وی با اشاره به اینكه كارشناسان ارزش این زمین‌ 4 میلیارد ریال را اعلام كردند افزود: در این راستا متهم 55 ساله دستگیر و با تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

سردار اسحاقی ادامه داد: با حضور معاون دادستان استان گیلان، رئیس حوزه قضائی بخش کیاشهر، مدیرکل منابع طبیعی استان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان و تعدادی از مسؤولان شهرستان آستانه اشرفیه زمین مورد نظر رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینكه تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های كشور و حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده این كشور است خاطرنشان كرد: زمین‌خوارن بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های كلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌كنند كه برای مقابله با این مشكل همكاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار