کد خبر : 289
تاریخ انتشار : جمعه 29 خرداد 1394- 01: 10

رواج پوشاک جدیدی از دختران بدحجاب گیلانی در جامعه! + تصاویر

رواج پوشاک جدیدی از دختران بدحجاب گیلانی در جامعه! + تصاویر

شنل‌های بی‌دکمه و رنگارنگ به جای مانتو، نمادهایی از تهاجم فرهنگی غرب علیه جوانان و ترویج شمایل جدیدی از بدحجابی در جامعه گیلان است.

به گزارش درگیلان، توجه و پیگیری بیانات رهبر انقلاب که بر فرهنگ متمرکز بوده، می‌تواند به عنوان راهبردهایی زمینه‌ساز ایجاد یک تحول عظیم در حوزه فرهنگ باشد، از این‌رو با توجه به نگرانی‌های موجود در این زمینه گزارشی از وضعیت لباس و مدل مو جوانان در گیلان به‌ویژه رشت تهیه شده که در زیر می‌خوانید:

فروش مانتوهای بی‌دکمه ارزان در رشت

میترا احمدی یک شهروند ساکن خیابان شهید مطهری در رشت اظهار کرد: مدتی است که فروش مانتوهای بی‌دکمه نخی در رنگ‌های بسیار متنوع با قیمت‌های ارزان در بازار و اغلب توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود که فروش این مانتوها به ویژه با آغاز فصل گرما طرفداران بسیاری دارد.

احمدی تصریح کرد: این مانتوها که اغلب بسیار بی‌دقت و از سطحی‌ترین پارچه‌ها دوخته می‌شوند، دارای کیفیت و زیبایی چندانی نیستند و بیشتر خانم‌ها به خاطر تنوع رنگ و قیمت ارزان از خرید آنها استقبال می‌کنند.

badhejabi

وی با بیان اینکه گرایش به مد به معنای میل به تنوع در پوشاک از نظر طراحی و کیفیت در چند سال اخیر افزایش یافته است، ادامه داد: این امر به خاطر تغییر سلیقه افراد جامعه در سایه اینترنت، ماهواره و شبکه‌های ارتباطی مختلف است.

این شهروند گیلانی موفق عمل نکردن گروهی از مسئولان دولتی در چند سال گذشته برای ساماندهی مد و لباس را از دیگر دلایل استقبال از این سبک پوشاک خواند.

احمدی افزود: نداشتن تخصص برخی از مسئولان در زمینه ساماندهی پوشاک زنانه موجب شده بسیاری از طراحان زیرزمینی با برگزاری شوهای زیرزمینی به این مسئله دامن بزنند.

badhejabi (1)

وی با اشاره به اینکه موفق نبودن طراحان پوشاک اسلامی موجب می‌شود تا واردات پوشاک خارجی بیشتر شود، اظهار کرد: با ادامه این روند واحدهای تولیدی مجاز در کشور با شکست مواجه می‌شوند.

این شهروند به پرو اینگونه لباس‌های راحت در خیابان‌های رشت به‌ویژه خیابان مطهری این شهر اشاره کرد و گفت: این نوع پوشاک توسط دست‌فروشان با فرهنگ جامعه مغایرت دارد.

رواج شمایل جدید از بدحجابی در جامعه

رضا سعیدی یکی دیگر از شهروندان رشتی که به همراه همسر خود به دنبال خرید یک مانتوی مناسب در بازار این شهر بود، گفت: مانتوی مناسب و زیبا و ارزان برای بانوان کم شده و شنل‌ها جای مانتوها را گرفته است گویا دوران مانتوها به پایان رسیده است.

badhejabi (3)

وی افزود: برخی از طراحان سودجو بدون توجه به فرهنگ جامعه هر روز با طرح‌های جدید خود شکل و شمایل جدیدتری از بدحجابی را در جامعه رواج می‌دهند.

سعیدی با انتقاد از حذف دکمه مانتوها توسط طراحان لباس، تصریح کرد: با کمی دقت در مانتو فروشی‌ها متوجه می‌شویم که به تدریج باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کرد.

وی با بیان اینکه مانتو دیگر معنای خود را از دست داده است، تصریح کرد: مانتوها بیشتر شبیه شنلی شده که تنها روی شانه‌ها آویزان می‌شود و چیزی به نام «مانتو» دیده نمی‌شود.

badhejabi (2)
این شهروند اظهار کرد: در سایه عدم نظارت درست و صحیح بر پوشش بانوان ایرانی برخی از طراحان غرب‌زده انواع پوشش‌ها مانند مانتو، شلوار، ساپورت و … را برای بانوان ایرانی تهیه و تولید می‌کنند که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی‌ـ‌اسلامی ندارد و در واقع ترویج برهنگی نوین است.

غفلت در عرضه مانتوهای زیبا و ارزان

یک طراح لباس در گیلان نیز اظهار کرد: اعتقاد بنده این است یکی از دلایل اصلی بدلباسی و بدحجابی، عرضه نشدن مانتوهای وزین، زیبا و ارزان بوده که سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مسئله پوشش در جامعه به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده است افزود: امروز بسیاری از خانم‌ها برای تهیه لباس و مانتوی مناسب مشکل دارند و وقتی به بازار مراجعه می‌کنند با مانتوهای تنگ، کوتاه، بدون دکمه و … مواجه می‌شوند.

badhejabi (5)

این طراح لباس افزود: یک طراح لباس به‌ویژه طراح لباس بانوان باید برای طراحی لباس بین یک عده هنجارشکن و بانوان عفیف کشور تفاوت قایل شود.

به گفته وی، اگر به نحوه پوشش اسلامی بانوان دقت نشود و بی‌توجهی صورت گیرد، چهره پاک جامعه اسلامی خسارت می‌بیند.

طراح لباس گیلانی تصریح کرد: طراحان لباس باید با هماهنگی و به‌دور از رقابت‌های ناسالم، البته با حمایت دولت نهضتی برای تولید مانتوهای مناسب، زیبا و حتی ارزان تشکیل دهند که در صورت فراگیر شدن حتماً اقتصادی و سودآور است.

badhejabi (4)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار