کد خبر : 52084
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 خرداد 1399- 59: 12

روایتی از عشقِ معلم حق‌التدریسی فومنی به دانش‌آموزانش

روایتی از عشقِ معلم حق‌التدریسی فومنی به دانش‌آموزانش

معلم حق‌التدریسی فومنی با یک خلاقیت و نوآوری با رعایت اصول بهداشتی و با تمام توان و انرژی٬ در قرنطینه‌ خانگی خود و دانش‌آموزانش تخته و دفتر کلاس را برپا کرده است.

به گزارش گیلانستان،چندماهی است با شیوع ویروس کووید۱۹یا همان کرونا٬ بسیاری از اتفاقات معمول و مرسوم در کشور دچار شرایط خاص شده و مدتی است کلاس‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها هم تعطیل است.

در روزهای تعطیلی کرونایی٬ بسیاری از معلمان با استفاده از شیوه‌های مختلف٬ دانش‌آموزان را پای کلاس درس مجازی کشانده‌اند و دانش‌آموزان هم در رزمایشی متفاوت٬ آمادگی خود را برای زیستن و آموختن در شرایط بحرانی٬ به خوبی نشان دادند.

روایت عشق معلمی، روایت عجیبی است، روایت انسان‌هایی است که با همه وجود تلاش می‌کنند تا گوشه‌ای از علم و آگاهی را از چشمه دانش به دانش‌آموزانشان، بنوشانند.

خلاقیت، پشتکار و مهربانی این معلمان در این روزهای کرونایی بیش از پیش خود را نشان داده است، نمونه آن معلمانی هستند که در شرایطی که دانش‌آموزانشان به تلویزیون، تلفن همراه و اینترنت دسترسی ندارند، آستین همت را بالا زدند و به شکل حضوری به آموزش شاگردانشان می‌پردازند.

معلم حق‌التدریس فومنی هم در این شرایط کلاس درس را تعطیل نکرده و با هشت دانش‌آموز سه پایه تحصیلی خود، آموزش را دنبال می‌کند. «یاسر محسن‌زاده» از معلمان زحمتکشی است که در مدرسه شهید مقصودی چیران مشغول به فعالیت آموزشی است و نگذاشته در شرایط کرونایی آموزش تعطیل شود. او با یک خلاقیت و نوآوری و با رعایت اصول بهداشتی با تمام توان و انرژی٬ در قرنطینه‌ خانگی خود و دانش‌آموزانش هم تخته و دفتر کلاس را برپا کرده است.

«یاسر محسن‌زاده» معلم پایه‌های اول، سوم و پنجم دبستان شهید مقصودی چیران در این راستا اظهار کرد: هیچ عاملی نباید باعث تعطیلی آموزش شود.

این معلم فومنی افزود: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، ابتدا کار آموزش برای هشت دانش آموزم را از راه دور و به صورت تلفنی با آنان دنبال کردم و سپس برای اینکه مباحث درسی را بهتر آموزش دهم، با رعایت اصول و مبانی بهداشتی در منازل دانش‌آموزان حضور پیدا کردم تا به صورت حضوری به تک تک دانش‌آموزانم تدریس کنم.

وی گفت: به‌دلیل ضعف زیرساخت‌ها، دانش آموزانم در منطقه اینترنت ندارند و اگر پیگیر آموزش دانش‌آموزانم نباشم، ممکن است از درس‌ها عقب بمانند.

محسن‌زاده تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل کمبود امکانات یا هر دلیل دیگری از تحصیل باز بماند و آموزش نبیند، بنابراین این اقدام خود را یک وظیفه می‌دانم و در این راه ثابت قدم هستم.

گفتنی است، دبستان شهید مقصودی چیران از توابع مدارس شهرستان فومن است و ۲۵ دانش‌آموز در این واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.و یاسر محسن‌زاده معلم حق التدریس فومنی دارای مدرک کارشناسی ارشد مترجم زبان خارجه، با سه سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش فومن مشغول به فعالیت آموزشی در این مدرسه است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار