کد خبر : 70163
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان:

رودبار بیشترین فضای مطالعاتی گیلان را دارد

رودبار بیشترین فضای مطالعاتی گیلان را دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین فضای مطالعاتی استان متعلق به رودبار است، گفت: زنان خانه دار، کودکان و نوجوان نیز اصلی ترین مخاطبان هستند.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی ظهر چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی رودبار با اشاره به همکاری شهرداری‌ها در زمینه زیبا سازی فضای کتابخانه ها، اظهار کرد: در این مورد باید از مصوبات این جلسه باشد و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی و شهرداری‌ها از سازمان‌های خدمات رسان هستند، افزود: نیم درصد درآمد کل شهرداری‌های مربوط به کتابخانه ها است که متأسفانه محقق نمی‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این مبلغ در زمینه خرید، شاداب سازی و ارائه خدمات به اعضای کتابخانه های می‌شود، ادامه داد: در بسیاری از شهرها که خود شهرداری‌ها متولی کتابخانه ها هستند شاهد افزایش فضای کتابخانه ای و شور و نشاط بیشتری در چنین شهرهای وجود دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها امروز به مجموعه‌ای پویا و فعال تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: این نهاد فعالیت‌های متعدد فرهنگی همانند برگزاری جشنواره‌های مختلف در سطح جامعه انجام می‌دهند.

کرمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بیش از ۷۵ پایگاه فعال در کتابخانه ها اقدام به برگزاری محفل‌های ابدی، نشست‌های کتابخوانی، نشست‌های ادبی در فضای مجازی برای مخاطبان می‌کنند.

وی با تأکید بر برقراری ارتباط با اعضای کتابخانه ها در ایام کرونا از طریق فضای مجازی، ادامه داد: بیش از ۵۷ هزار عضو در فضای مجازی پوشش داده و از خدمات کتابخانه های استفاده می‌کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین سرانه فضای مطالعاتی را در شهرستان رودبار داریم، اضافه کرد: نیازمند توجه بیشتر به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه زنان خانه دار، کودکان و نوجوانان بیشترین مخاطبان کتابخانه ها در شهرستان رودبار را تشکیل می‌دهند، افزود: توجه به این بخش می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی در آینده جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار