کد خبر : 5752
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1395- 34: 10

روسیه خواستار توسعه تجارت با ایران است/ دوغ ایرانی کالای پرطرفدار در روسیه

روسیه خواستار توسعه تجارت با ایران است/ دوغ ایرانی کالای پرطرفدار در روسیه

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت گفت: روسیه خواستار توسعه تجارت به‌ویژه در حوزه کشاورزی با ایران بوده و برای این امر هر دو کشور دارای امکانات بالقوه‌ای هستند.

به گزارش “گیلانستان” ، کنستانتین آلکسیف عصر امروز در جلسه «استانداردهای تجارت با کشور روسیه» در اتاق بازرگانی گیلان با قدردانی از رئیس این اتاق برای برگزاری چنین جلسه‌ای، اظهار کرد: ایران و روسیه از گذشته تاکنون شریک تجاری یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته فرش و پارچه ایران در روسیه معروف بود، افزود: گربه ایرانی یکی از بهترین موجودات مورد علاقه مردم روسیه بود.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت سماور روسی یکی از کالای معروف این کشور در ایران دانست و ادامه داد: هنوز سماور روسی در ایران طرفدار بسیاری دارد.

وی کالای مذکور را میراث فرهنگی دو کشور دانست و گفت: امروز هدف ما حفظ سنت‌ها و بسط و توسعه آنهاست و برای این امر امکانات بالقوه و وسیعی در اختیار داریم.

آلکسیف با اشاره به اینکه هر دو کشور ایران و روسیه دارای اراده سیاسی و ادامه همکاری تجاری است، تصریح کرد: نواحی شمال ایران دارای امکانات بسیار خوب و مناسب برای توسعه با روسیه است.

وی استان آستراخان را نزدیک‌ترین ناحیه به مرز روسیه دانست و خاطرنشان کرد: از این ناحیه حمل و نقل کالا از ایران به روسیه و بر عکس می‌تواند انجام شود.

این مقام روسی با بیان اینکه راه‌اندازی خط آهن رشت‌ـ‌انزلی‌ـ‌آستارا نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه دارد، اضافه کرد: نواحی شمالی ایران دارای ظرفیت بسیار وسیع برای توسعه اقتصادی است.

وی ظرفیت کشاورزی نواحی شمالی ایران را وسیع خواند و افزود: امسال حجم تجارت بین ایران و روسیه در حال افزایش بوده اما کافی نیست و باید این حجم را بالاتر ببریم.

آلکسیف با تصریح بر اینکه باید برای اجرای پروژه‌های دراز مدت در راستای توسعه تجارت فکر کنیم، یادآور شد: می‌توانیم با ایران در زمینه پرورش ماهی، کشاورزی، میوه‌جات، ایجاد موسسات مشترک مورد نیاز طرفین و … همکاری داشته باشیم.

وی روسیه را یکی از خریداران دائمی دوغ ایرانی عنوان کرد و گفت: دوغ ایرانی در روسیه طرفداران بسیاری دارد و مردم این کشور طالب مصرف ماهی آمور، سفید، میگو و زالون ایرانی و… هستند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار