کد خبر : 69087
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400- 12: 18

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

روضه های خانگی امام حسین (ع) به صورت خانوادگی برگزار شود

روضه های خانگی امام حسین (ع) به صورت خانوادگی برگزار شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال تعطیلی مراسم عزاداری امام حسین است، گفت: روضه های خانگی امام حسین (ع) به صورت خانوادگی برگزار شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر یکشنبه در نشست توجیهی عزاداری محرم با موضوع روضه‌های خانگی با اشاره به هجمه‌های فراوان دشمنان علیه مجلس امام حسین (ع) به بهانه کرونا، اظهار کرد: امروز همه شبکه‌های معاند به بهانه کرونا به دنبال تعطیلی مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند.

وی با بیان اینکه این میزان هجمه در حالی است که امروز در بسیاری از حوزه‌های غیر ضروری شاهد تشکیل تجمع و اجتماعات بزرگ هستیم، گفت: هیچ کدام از شبکه‌های معاند در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تجربه سال گذشته نشان داده که ارادتمندان اهل بیت (ع) چون احساس مسئولیت می‌کنند در رعایت پروتکل‌ها موفق ترین اقشار جامعه هستند، افزود: وظیفه داریم بر اساس ولایت الهی، تحت ولایت خدا و رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) در هر زمانی از ظرفیت مهم تبلیغی اسلام و مسلمین در راستای افزایش ایمان و سلامت روح و روان جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری امام حسین (ع) بهترین جا برای رسیدن به سلامت روح و روان است، اضافه کرد: تمام معصومین (ع) در برگزاری عزاداری امام حسین سفارش مؤکد کرده اند.

مهدوی با اشاره به اینکه روضه‌های خانگی بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: به همان اندازه که به فکر سلامت جسم هستیم باید به فکر سلامت فکر و روان نیز باشیم و به اقتضای زمان زمینه‌های برگزاری مراسم بزرگداشت امام حسین را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی تابع مصوبات نظام بهداشت هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجامع مذهبی و دینی مراسم را برگزار می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مجلس روضه امام حسین (ع) نباید تعطیل شود، افزود: هیئت‌ها و مساجد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی این مراسم را برگزار کنند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری روضه‌های خانگی به صورت خانوادگی با رعایت دستور العمل های بهداشتی، اضافه کرد: همان اندازه که برای سلامت جسم و جان اهمیت قائل هستیم باید به سلامت روح و روان خود نیز بپردازیم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه از فضای تبلیغی و رسانه‌ای به ویژه بانوان مبلغه و فعال در حوزه اجتماعی استفاده می‌کنیم، ادامه داد: به تعبیر رهبری امروز جنگ رسانه‌ای و تبلیغی است باید متدینین آگاه شوند و مقابل امواج منفی دشمن ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه صفوف اهل ایمان باید تشکیل و محکم در برابر دشمن بایستد، اضافه کرد: روضه امام حسین مخل نظام بهداشت نیست و نباید اجازه دهیم تعطیل شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار