کد خبر : 59318
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399- 00: 11

روند طولانی پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

روند طولانی پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

آب‌گرفتگی برخی از محلات شهر رشت، دغدغه بزرگی بود که در سالیان نه‌چندان دور موجب آزار و ضرر و زیان مالی فراوان شهروندان رشت می‌شد، آن روزها با کمترین بارندگی، مردم رشت شاهد آب‌گرفتگی محلاتی همچون معلولین، جماران و فخب بودند و این مشکل به‌اندازه‌ای وخیم بود که شهروندان در برخی از نقاط شهر مجبور به استفاده از امکانات خاصی برای تردد بودند.

به گزارش گیلانستان، آب‌گرفتگی برخی از محلات شهر رشت، دغدغه بزرگی بود که در سالیان نه‌چندان دور موجب آزار و ضرر و زیان مالی فراوان شهروندان رشت می‌شد، آن روزها با کمترین بارندگی، مردم رشت شاهد آب‌گرفتگی محلاتی همچون معلولین، جماران و فخب بودند و این مشکل به‌اندازه‌ای وخیم بود که شهروندان در برخی از نقاط شهر مجبور به استفاده از امکانات خاصی برای تردد بودند.

آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در رشت

با روی کار آمدن شورای چهارم رشت، عزمی راسخ به‌منظور رفع مشکل آب‌گرفتگی در این شهر جزم شد و با آغاز عملیات پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت توسط شهرداری این شهر در سال ۹۳ کورسویی امیدی به‌منظور رفع مشکل آب‌گرفتگی محلات رشت در بین شهروندان قوت گرفت.

ورود استانداری گیلان به پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

پس از برآورد هزینه‌های اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در شهر رشت، زمزمه‌هایی مبنی بر این‌که هزینه‌های اجرای این پروژه بسیار هنگفت است به گوش می‌رسید اما با ورود استانداری گیلان در آن سال باهدف تأمین لوله‌های موردنیاز اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت، آرامش خاطری از این بابت حاکم شد.

ادامه روند اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت به شورای پنجم رسید

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان، ۳۳ نقطه از سطح رشت به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در این شهر موردتوجه قرار گرفت و با این شرایط، عمر شورای چهارم کفاف اتمام این پروژه را نداد و درنهایت ادامه روند آن به شورای پنجم رشت رسید.

پس از شروع فعالیت شورای پنجم رشت، اعضای شورا وعده‌های فراوانی مبنی بر تسریع درروند اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت مطرح کردند اما در حال حاضر و در شرایطی که کمتر از هشت ماه به اتمام فعالیت شورای پنجم رشت زمان باقی‌مانده است هنوز این پروژه به اتمام نرسیده و شهروندان از کنده‌کاری‌های انجام‌شده در راستای اجرای این پروژه در برخی از محلات شهر رشت که موجب بروز ترافیک و سختی در تردد شده است بسیار گلایه‌مند هستند.

هفت نقطه باقی‌مانده پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه ۳۳ نقطه از شهر رشت به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت مصوب شد اظهار کرد: از مجموع ۳۳ نقطه موردنظر در راستای اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت، هفت نقطه دیگر باقی‌مانده است.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه بخش اعظمی از پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد افزود: در حال حاضر پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در دونقطه شهر ازجمله روبه روی بیمارستان پارس و محله استادسرای رشت در دست اجرا است.

وی به موانع پیش روی اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در رشت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های سنگین اجرای این پروژه، شرایط اقلیمی، ازجمله موانع پیش روی و دلایل طولانی شدن روند اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در رشت است.

در شرایطی هفت نقطه تعیین‌شده از پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در شهر رشت همچنان اجرایی نشده و یا به اتمام نرسیده است که حدود هفت سال از استارت آغاز اجرای آن می‌گذرد و کنده‌کاری‌های ناشی از آن در برخی از محلات رشت، موجب بروز مشکلاتی ازجمله ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است.

به‌روزرسانی پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

در شرایطی که همچنان در هفت نقطه مشخص‌شده از مجموع ۳۳ نقطه، پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت اجرایی نشده است، طی باران‌های اخیر  شاهد آب‌گرفتگی در برخی از محلاتی بودیم که این پروژه طی سال‌های قبل در آن‌ها اجرایی شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر بودجه قابل‌ملاحظه‌ای به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی هزینه شده است اظهار کرد: میزان بارش‌های باران طی چند روز اخیر بسیار زیاد بوده و با توجه به طراحی انجام‌شده در برخی از نقاط مربوط به اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی، آب‌گرفتگی‌ها نباید در شهر رقم می‌خورد و با این شرایط و آب‌گرفتگی‌های اخیر معتقدم شهرداری رشت باید از این بابت نیز ورود کند.

رضا رسولی با بیان اینکه آب‌گرفتگی‌های اخیر می‌تواند به‌واسطه عدم نظارت صحیح بر دریچه‌ها باشد، افزود: معتقدم این پروژه نیز عمر فعالیتی مشخصی دارد و باید برای سال‌های آتی نسبت به به‌روزرسانی این پروژه اقدام شود.

از کنده‌کاری‌ها خسته شده‌ایم

یکی از شهروندان ساکن محله استادسرای رشت با انتقاد از وضعیت کنده‌کاری در این محله به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت اظهار کرد: شهرداری رشت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که کنده‌کاری‌های ناشی از اجرای پروژه پیش از شروع  فصل بارندگی به اتمام برسد.

حسن عبداللهی با بیان اینکه وجود کنده‌کاری در روزهای بارندگی موجب به وجود آمدن گل‌ولای فراوان و مشکلات فراوانی در  تردد می‌شود افزود: از وضعیت کنده‌کاری‌ها خسته شده‌ایم و انتظار داریم شهرداری رشت هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری و اتمام این‌گونه پروژه‌ها اقدام کند.

بازدید شهردار رشت از روند اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت

نارضایتی ساکنان محله استادسرا رشت از روند طولانی اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت در شرایطی مطرح می‌شود که اخیراً سید محمد احمدی شهردار رشت از روند اجرای این پروژه بازدید و به تسریع درروند تکمیل و بهره‌برداری پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی محله استادسرا تأکید کرده است.

برخی از اعضای شورا نیز اعلام کرده‌اند که  استانداری گیلان در سال جاری بابت تأمین لوله‌های موردنیاز به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت نیز مساعدت نکرده و شهرداری رشت به‌تنهایی در حال تأمین هزینه‌های موردنظر از این بابت است.

امید است اعضای شورا و شهردار رشت با پیگیری بیشتر به‌منظور تسریع بخشیدن به روند اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت نسبت به رفع مشکلات و نارضایتی شهروندان از این بابت اقدام کرده و با اتمام چنین پروژه‌هایی کام شهروندان را شیرین کنند و با تعلل و بی‌توجهی موجب  بی‌اعتمادی بیشتر شهروندان نسبت به اقدامات مجموعه مدیریت شهری رشت نشوند و استانداری گیلان نیز با تأمین لوله‌های موردنیاز اجرای این پروژه گامی مؤثر در سرعت بخشیدن به تکمیل  پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت بردارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار