کد خبر : 35193
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1398- 53: 13

رونق بازارهای بندر آستارا در تعطیلات نوروزی

رونق بازارهای بندر آستارا در تعطیلات نوروزی

با حضور مسافران و خریداران از نقاط مختلف کشور بازارهای شهر مرزی بندر آستارا در تعطیلات نوروزی رونق گرفته است.

به گزارش گیلانستان بازارچه ساحلی آستارا به همراه پاساژها و بازارهای مرکز شهر در چند روز گذشته از سال نو روزهای پرکاری را تجربه کرده و شاهد حضور خریداران متعددی از نقاط مختلف کشور و کشور همسایه جمهوری آذربایجان بود.

مسافرانی که در بازارهای شهر مرزی بندر آستارا اقدام به خرید می‌کنند بیشتر از استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، مشهد، کردستان، مازنداران و شهرهای جنوبی کشور جمهوری آذربایجان آستارا، لنکران، لریک و ماسالی هستند.

روزهای آخر هر هفته در طول ایام سال،خرید و فروش در بازارچه بزرگ ساحلی بندر آستارا و دیگر مراکز تجاری با حضور مسافران و خریداران رونق می‌گیرد ولی رونق بازارهای آستارا در تعطیلات نوروزی به اوج خود رسیده است.

بازارهای شهر مرزی بندر آستارا که از معروفیت خاصی در شمال و شمال غرب کشور برخوردار است، جزو بازارهای مورد پسند مسافران و گردشگران نوروزی به شمار می‌رود.

خرید و فروش پوشاک در هر فصلی از سال اصلی‌ترین علت مراجعه گردشگران و مسافران به شهرستان آستاراست و همین بازارها به همراه جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی باعث شده که آستارا جزء شهرستان‌هایی محسوب شود که پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بوده است.

علت این میزان گردشگر و رغبت حضور مسافران در این شهر مرزی در تنوع اجناس عرضه شده است که این امر به جذب خریداران از استان های شمالی و شمال غرب کشور منتهی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری کوهستانی، تجاری، مرزی، ساحلی و زیست محیطی به قطب بزرگ و گردشگری کشور مبدل شده و هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافر داخلی و خارجی است.

گفتنی است، بندر آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و با مرکز استان شهر رشت ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار