کد خبر : 12698
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396- 18: 13

رونمایی از کتاب “شورای اسلامی شهر در آئینه قوانین”​ با نویسندگی علیرضا قانع + تصاویر

رونمایی از کتاب “شورای اسلامی شهر در آئینه قوانین”​ با نویسندگی علیرضا قانع + تصاویر

آئین رونمایی از کتاب شورای اسلامی شهر در آیینه قوانین برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، آئین رونمایی از کتاب شورای اسلامی شهر در آئینه قوانین​ تالیف علیرضا قانع همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، در سالن اجتماعات پرورشگاه مژدهی رشت برگزار شد.

علیرضا قانع مولف این کتاب در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت: این کتاب محصول ایامی است بین شورای سوم و چهارم و زمانی که من بعنوان کارشناس حقوقی و پس از آن مسئول حقوقی در شورای شهر فعالیت می کردم. یک سفر آموزشی بهانه ای شد تا در خصوص بحث شوراها و نظام اداری آن تحقیقاتی انجام بدهم. این تحقیقات دسته بندی شد‌. چند سفر به شهرهای بزرگ داشتم و کار شوراهای آنها را دیدم و از آن سفرها هم نکات خوبی برداشت کردم و نتیجه آن کتاب حاضر شد.

قانع افزود: در ابتدای شورای چهارم پیش نویسی از این کتاب تقدیم اعضای شورا شد و پس از آن، این کتاب با کمک مهندس شوقی چاپ شد. این کتاب دارای چند بخش از جمله کلیات و تعاریف، نظام اداری، وظایف و اختیارات شوراها، انتخاب شهردار و بخش های مختلف است که در حوزه نظارت و قانونگذاری در این کتاب به طور مبسوط به آنها پرداخته شده و یک تجمیعی اتفاق افتاده از مجموع مطالبی که اعضای شوراها به آن نیازمندند.

وی درباره کتاب شورای اسلامی شهر در آئینه قوانین​ گفت: این کتاب در چند فصل مختلف مباحثی چون وظایف و اختیارات شورا، اعضای کمیسیون های مرتبط با شورا، نظام نامه اداری و نمایندگی های شورای اسلامی شهر را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است و علاوه بر این ها پیشنهاداتی برای اداره ی هرچه بهتر شوراهای اسلامی شهر را ایراد کرده است.

مهندس شوقی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: یکی از مشکلاتی که شوراها در سطح کشور با آن مواجه بودند، نبود آئین نامه ها، ضوابط و مقررات مربوط به شوراها بود. تقریبا در تمام استانها این دغدغه وجود داشت که این ضوابط در دسترسشان نیست. با چاپ این کتاب بسیاری از این مشکلات مرتفع خواهد شد و انشالله بتواند چراغ راه اعضای شورای پنجم شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: شورای شهر محلی است برای کارگروههای تخصصی و پیشرفت شهر، شورا جای افراد سیاسی نیست و جای افراد متخصص است. امیدوارم مردم با انتخاب افراد متخصص بتوانند شورای شهر خوبی را در دوره پنجم انتخاب شوند.

شایان ذکر است در این مراسم هادی رمضانی از اساتید دانشگاه و از اعضای سابق شورای اسلامی شهر رشت و دکتر جمشیدی رئیس اسبق شورای رشت نیز به سخنرانی پرداختند و اجرای مولودی خوانی توسط محجوب از مداحان اهل بیت از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان طی مراسمی از کتاب مذکور رونمایی شد./شعاع مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار