کد خبر : 60450
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

رویکرد ضعیف بودجه ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگ/ تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد پیوست‌های فرهنگی اجرایی نشد

رویکرد ضعیف بودجه ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگ/ تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد پیوست‌های فرهنگی اجرایی نشد

بهروزی‌فر با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ و تخصیص اعتبارات آن به حوزه‌های فرهنگی توجه کافی نشده است گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی اجرایی نشد.

به گزارش گیلانستان، «خلیل بهروزی‌فر» با تاکید بر اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ و تخصیص اعتبارات آن به حوزه‌های فرهنگی توجه کافی نشده و دولت در این مورد غفلت کرده است اظهار داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در تمامی امور، به خوبی اجرایی نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر لزوم توسعه متوازن در کشور و در تمام بخش‌ها و حوزه‌های آن عنوان کرد: اگر توسعه متوازن وجود نداشته باشد قطعا بسیاری از امور دیگر مختل می‌شود از طرفی این توسعه باید در راستای بخش‌های اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی نمود پیدا کرده تا آثار آن برای جامعه قابل لمس شود.

بهروزی‌فر سخنان مقام معظم رهبری در مورد لزوم تعریف پیوست فرهنگی برای تمام کارها و برنامه‌ریزی‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از برنامه‌ها شاید پیوست فرهنگی داشتند اما اعتبارات در همان مسیر هزینه نشد که این موضوع دلایل متعددی دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی برای تحقق پیوست‌ها در جای خود مورد استفاده قرار نگرفت ابراز داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هم مجلس در ارتباط با ساختار بودجه یکسری اصلاحاتی را در نظر دارد و این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی در حال بحث و بررسی است.

وی اصلاح ساختار بودجه‌ریزی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه توجه ویژه به حوزه‌های فرهنگی می‌تواند از اثرات مثبت آن باشد یادآور شد: بدون شک سهم زیادی از مشکلات و گرفتاری‌هایی که امروزه در نحوه هزینه کرد بودجه وجود دارد با عملیاتی شدن این موضوع و تصویب طرح آن در صحن علنی مجلس حل و فصل می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که در چند ساله اخیر رویکرد اختصاص بودجه به بخش‌های فرهنگی و نهادهای فعال در این بخش چگونه بوده است هم اذعان کرد: متاسفانه در این حوزه عملکرد خوبی نداشته‌ایم و می‌توان گفت نگاه بودجه‌بندی دولت در بخش فرهنگی بسیار ضعیف بوده است.

بهروزی‌فر وجود ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بسترسازی برای رفع آن‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برای این کار باید ردیف بودجه مشخص شود خاطرنشان کرد: عدم توجه دولت نسبت به تخصیص بودجه و اعتبار برای بخش‌های فرهنگی قابل قبول نیست از طرفی به نظر می‌رسد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم در این مورد اقدامی نشده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار