کد خبر : 82583
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

زالو کار دست صیاد غیرمجاز داد

زالو کار دست صیاد غیرمجاز داد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست صومعه سرا از دستگیری متخلف صید غیرمجاز زالو در این شهرستان خبر داد و گفت: متقاضیان برای تکثیر و پرورش زالو به صورت قانونی اقدام به اخذ مجور کنند.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، علی اصغر آزاد با اشاره به گشت‌زنی مامورین یگان حفاظت محیط زیست صومعه سرا در پناهگاه حیات وحش سلکه اظهار کرد: در حین مأموریت مأموران با فردی که مبادرت به برداشت غیر مجاز زالو از طبیعت می‌کرد روبرو شدند که بلافاصله نسبت به ضبط ادوات صید از متخلف اقدام و طی بازجویی صورت گرفته نیز تعداد ٢٠٠ عدد زالو از وی کشف شد.

 

به گفته رئیس اداره حفاظت از محیط زیست صومعه سرا تخریب زیستگاه‌های طبیعی در اثر کاوش های افراد برای صید آنها، انتقال ژن این گونه از یک منطقه به منطقه دیگر در اثر رهاسازی غیر اصولی و همچنین از بین بردن چرخه اکولوژیک زیست بوم‌ها، در اثر برداشت بی‌رویه از طبیعت از جمله صدمات برداشت غیرحرفه‌ای زالو است.

 

وی با اشاره به ارزش درمانی و بهداشتی استفاده از زالو بیان کرد: به همه مردم توصیه می‌شود درصورت مشاهده اعمال غیرقانونی همچون برداشت زالو از طبیعت، خرید و فروش، نقل و انتقال آن‌ها ، تکثیر و پرورش این جانور، مراتب را به نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

 

آزاد با تأکید بر پیگیری قانونی متقاضیان پرورش زالو گفت: اداره حفاظت محیط زیست صومعه‌سرا در صورت درخواست متقاضیان مبنی بر تکثیر و پرورش زالو، در اسرع وقت نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم اقدام می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار