کد خبر : 2418
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۹:۲۴

زمزمه تغییر احتمالی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان

زمزمه تغییر احتمالی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گیلان

بدیهی است سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه، قدرت بیان مناسب، انقلابی بودن، قدرت ارتباط گیری مناسب، فعال بودن و دارا بودن سابقه فعالیت های فرهنگی از مهمترین فاکتورهای لازم برای کسانی است که مسئولیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های بزرگ را بر عهده می گیرند.

به گزارش درگیلان، یکی از مهمترین ارگان های موجود در دانشگاه ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه است که با هدف تبیین ارزش های اسلامی و ارتقای آگاهی های دینی دانشجویان و دانشگاهیان به دستور مقام معظم رهبری در سطح دانشگاه ها تشکیل شد. در سایت اطلاع رسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها آمده است:

“نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جهت نیل به این اهداف و وظایف الهی دو اصل مهم و اساسی را فراروی خود قرار داده است :

1ـ تأکید و تلاش جدی بر حرکت‌های زیربنایی و عمیق فرهنگی در راستای رشد و توسعه اندیشه‌ها و آگاهیهای دینی و اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان.

2ـ ایجاد و تقویت روحیه تحرک و مشارکت فعال دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاهها. “

از این جهت به خوبی روشن است که فعالیت های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار بوده و در انتخاب مسئول نهاد هر دانشگاهی به ویژه دانشگاه های مهم هر استانی باید دقت های لازم صورت گیرد تا افرادی که از استانداردهای لازم برخوردار هستند جهت تصدی این مسئولیت خطیر انتخاب گردند. بدیهی است سابقه عضویت در هیئت علمی دانشگاه، قدرت بیان مناسب، انقلابی بودن، قدرت ارتباط گیری مناسب، فعال بودن و دارا بودن سابقه فعالیت های فرهنگی از مهمترین فاکتورهای لازم برای کسانی است که مسئولیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های بزرگ را بر عهده می گیرند.

در هفته های اخیر زمزمه تغییر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و پایان دوره مسئولیت روحانی فعال و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی شنیده می شود و آنچه که موجب نگرانی شدید دانشگاهیان انقلابی شده گزینه های مطرح جهت جایگزینی وی می باشد. صرف نظر از اینکه تغییر مسئول نهاد دانشگاه گیلان در این مقطع خاص و حساس به صلاح دانشگاه می باشد یا خیر، به نظر می رسد گزینه هایی که برای انتصاب در سمت مسئول نهاد این دانشگاه مطرح می شوند در حد واندازه های این دانشگاه مهم نیستند و توانایی پیشبرد اهداف مهم این نهاد انقلابی دانشگاهی را ندارند.

لذا به نظر می رسد شایسته باشد که مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با دقت نظر بیشتری اوضاع استان گیلان را رصد نموده و در تصمیمات حیاتی پیش رو ملاحظات لازم به قدر کافی صورت گیرد تا در تحقق رسالت نهاد این دانشگاه خللی وارد نگردد./گیلان آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار