کد خبر : 50928
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399- 10: 11

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی:

زمینه‌سازی برای عرضه کالای ایرانی در بازارهای خارجی؛ امکانات بندر کاسپین تقویت می‌شود

زمینه‌سازی برای عرضه کالای ایرانی در بازارهای خارجی؛ امکانات بندر کاسپین تقویت می‌شود

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر افزایش حضور کالاهای ساخت ایران در بازارهای خارجی گفت: زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین تقویت می‌شود.

به گزارش گیلانستان امین افقی، از تقویت زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین خبر داد و با بیان اینکه هم‌اینک سه اسکله فعال در این مجتمع وجود دارد اظهار داشت: افزایش حضور محصولات ایرانی در بازارهای خارجی به‌‌ویژه کشورهای همسایه شمالی از اولویت‌های مجتمع بندری کاسپین محسوب می‌شود.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی استقبال تجار و بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین را جهت صادرات و واردات انواع کالاها بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خلق ارزش، ایجاد مزیت‌های رقابتی و کوتاهی مسیر از جمله مهم‌ترین دلایل استقبال روزافزون بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین است.

افقی با تأکید بر اینکه انجام مبادلات تجاری به وسیله امکانات و زیرساخت‌های فراهم شده در مجتمع بندری کاسپین به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاها می‌انجامد ابراز داشت: تسریع و تسهیل خدمات به فعالان اقتصادی و بندری نیز از دیگر مزایای بسیار کاربردی مجتمع بندری کاسپین در حوزه تجارت محسوب می‌شود.

وی از ارائه مشوق‌های قانونی متنوع از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به تجار و فعالان اقتصادی خبر داد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری کاسپین در دستور کار است افزود: مجتمع بندری کاسپین علاوه بر موارد یاد شده از مزیت نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور نیز برخوردار است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی اولویت مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی را جذب کالاهای جدید و متنوع و بازاریابی به منظور حضور حداکثری محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه خواند و گفت: کاهش هزینه‌های حمل کالا از جمله اهدافی است که برای تحقق آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

افقی با تأکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌های لازم در جهت افزایش مزیت‌های خدماتی یکی از راهکارهای مناسب جهت تقویت فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر مجتمع بندری کاسپین از زیرساخت لجستیکی خوبی برای گسترش تجارت و صادرات کالا به کشورهای روسیه و قزاقستان برخوردار است.

وی وجود مخازن، سیلوی غلات و انبارهای سرپوشیده در مجتمع بندری کاسپین و بهره‌مندی تجار از مزیت‌ها و معافیت‌های قانونی سازمان منطقه آزاد انزلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حضور سازمان منطقه آزاد انزلی در اجلاس‌های اقتصادی کشورهای عضو اوراسیا موجب تقویت و رونق مراودات تجاری آنان شده است.

به گزارش تسنیم، روسیه یکی از مهم‌ترین بازارهای تجارت در حوزه اوراسیا است از طرف دیگر این کشور حدود ۸۰ درصد سهم بازار صادراتی و وارداتی این اتحادیه اقتصادی را به خود اختصاص داده و می‌تواند به عنوان محور اصلی مراودات تجاری کشورمان قرار گیرد.

گفتنی است پیوستن کشورمان به جمع کشورهای عضو معاهده گمرکی اوراسیا و انتخاب گیلان به عنوان استان معین و مقر ایجاد میز اوراسیا سرآغاز ایجاد تحولات جدید در مناسبات تجاری و اقتصادی و افزایش سهم حضور کالاهای ایرانی در سطح بازارهای جهانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار