کد خبر : 40268
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398- 17: 17

معاون رئیس جمهور:

زمینه اشتغال برای ۲۶ هزار جوان گیلانی فراهم می‌شود

زمینه اشتغال برای ۲۶ هزار جوان گیلانی فراهم می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال بایستی زمینه اشتغال برای ۲۶ هزار جوان گیلانی فراهم شود.

به گزارش گیلانستان محمدباقر نوبخت صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان در رشت اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای اجرایی شدن به سلسله برنامه، طرح و پروژه تبدیل شدند و اجرای پروژه به معنای اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر پیگیری‌های منظم و تشکیل جلسات مستمر کاری نبود هیچ پیشرفتی در گیلان شکل نمی‌گرفت گفت: مسئولان گیلانی بایستی همانطور که برای پیشرفت ریل راه آهن استان تلاش کردند برای سایر موارد نیز همانگونه کار کنند در غیر این صورت پیشرفتی در استان حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود ۴ مدیر در استان گیلان به‌علت قصور در انجام وظایف محوله عزل شوند اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد تصریح کرد: تمام پروژه‌های استان گیلان به‌صورت جدا ابلاغ شدند و بایستی تا جلسه بعدی ستاد مقاومتی استان، مسئول هر پروژه تعیین شود تا بتوانیم میزان عملکرد و پیشرفت هر پروژه را بررسی کنیم.

معاون رئیس جمهور به اجرای ۸ برنامه کلی در استان گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: امسال بایستی زمینه اشتغال برای ۲۶ هزار جوان گیلانی را فراهم کنیم و مسئولان وظیفه دارند میزان پیشرفت پروژه‌ها را رصد کنند و ببینند برای چه تعداد از جوانان تاکنون شغل ایجاد شده است.

نوبخت با بیان اینکه مرحله نخست اعتبارات مربوط به سدهای لاستیکی استان گیلان تخصیص داده شده است تصریح کرد: مسائل زیربنایی، زیست محیطی و تولید و اشتغال از مهم‌ترین مواردی هستند که بایستی در گیلان مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از دو خطه شدن مسیر ریلی قزوین رشت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با فراهم کردن شرایط و دوخطه شدن این مسیر ریلی، مدت زمان رسیدن به رشت یک ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور ابراز داشت: برای حل مسئله پسماند در استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان از قوی‌ترین افراد و کارشناسان از سراسر کشور درخواست همکاری کردیم و این موضوع یک مسئله فرا استانی است و همگی باید برای ساماندهی آن تلاش کنند.

نوبخت با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان ۲ واحد درصد کاهش یافته است تاکید کرد: نرخ بیکاری در گیلان همیشه بالا بود و با اقدامات انجام شده شاهد کاهش این نرخ هستیم اما نمی‌توان جمعیت قابل توجه بیکار در استان را انکار کرد و بایستی برای کاهش بیشتر این آمار تلاش کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار