کد خبر : 31730
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آذر 1397- 07: 17

زیرساخت‌های ارائه خدماتی و درمانی در گیلان ضعیف است

زیرساخت‌های ارائه خدماتی و درمانی در گیلان ضعیف است

معاون درمانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در استان گیلان گفت: متأسفانه شاهد کوچ بیماران از بیمارستان دولتی به خصوصی هستیم که این به دلیل ضعف در ارائه خدمات و درمانی در بیمارستان‌های استان است.

به گزارش گیلانستان قاسم جان بابایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز درمانی آستانه‌اشرفیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان در بخش   سلامت و بهداشت  با مشکلاتی مواجه است اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت‌های ارائه خدمات درمانی در استان گیلان به‌خوبی رشد نکرده و بیماران و مردمان این استان از این لحاظ با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با تمهیدات دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت این مشکل حل شود.

وی با اشاره به  مراجعه بیماران به بخش خصوصی گفت: اگر بیمارستان‌ها در ارائه خدمات‌ درمانی به‌خوبی عمل کنند و مردم‌ را راضی نگه دارند قطعاً مردم از مراجعه به بخش خصوصی جلوگیری می‌کنند ولی متأسفانه شاهد این اتفاق نیستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر لزوم اتمام پروژه‌های درمانی نیمه‌کاره در استان گیلان گفت: اگر می‌خواهیم مردم آرامش خوبی در جامعه داشته باشند باید یک توجه ویژه به حوزه درمان داشته باشیم به همین منظور یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت اتمام پروژه‌های درمانی در استان گیلان به‌ویژه غرب آن است.

جان بابایی با اشاره به اینکه مراحل ساخت بیمارستان در شرق گیلان در مراحل پایانی خود قرار دارد تصریح کرد: خوشبختانه کار ساخت بیمارستان در شهرهای لنگرود و لاهیجان در حال اتمام بوده و تجهیزات لازم از طرف وزارت بهداشت داده‌شده است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه اینکه بسیاری از دستگاه‌های دیالیز در استان گیلان فرسوده است بیان کرد: ساعت کاری دستگاه‌های دیالیز سی هزار ساعت بوده است که متأسفانه در استان گیلان اکثر دستگاه‌ها بیشتر از این ساعت کارکرده‌اند که یکی از اولویت ای ما تجهیز این دستگاه‌ها خواهد بود.

جان‌بابابی با انتقاد از وضعیت نامطلوب بیمارستان دولتی در مرکز استان گیلان گفت: یکی از الزامات استان گیلان ساخت یک بیمارستان دولتی تازه در رشت است زیرا بیمارستان دولتی موجود در رشت از لحاظ فضای فیزیکی و خدماتی بسیار فرسوده است که باید مسؤولین استان و دانشگاه علوم پزشکی فکری به حال آن کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار