کد خبر : 39043
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398- 43: 11

نماینده مردم رودبار در مجلس:

سازمان محیط‌‌زیست برنامه‌ای برای حل مشکل فاضلاب رودبار ندارد

سازمان محیط‌‌زیست برنامه‌ای برای حل مشکل فاضلاب رودبار ندارد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط‌‌زیست تاکنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای حل مشکل فاضلاب شهرستان رودبار ارائه نکرده است.

به گزارش گیلانستان منوچهر جمالی با بیان اینکه در چهل ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ اعتباری برای ساماندهی فاضلاب شهرستان رودبار تخصیص پیدا نکرده است اظهار داشت: با پیگیری‌های فراوان امسال مطالعات اولیه برای ساماندهی فاضلاب ۲ شهر رودبار و منجیل انجام می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس تعیین تکلیف فاضلاب را از اولویت‌های مهم این شهرستان اعلام کرد و ابراز داشت: تلاش داریم علاوه بر منجیل و رودبار برای سال آینده نیز شهرهای رستم‌آباد و لوشان را هم به لیست ساماندهی فاضلاب اضافه کنیم تا با اجرای عملیات آن تحولی مثبت در منطقه ایجاد و از مشکلات مردم کاسته شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه محیط‌‌زیست تاکنون هیچ طرح و برنامه‌ای برای حل مشکل فاضلاب شهرستان رودبار ارائه نکرده است تصریح کرد: خروج فاضلاب‌های خانگی و صنعتی و ورود آن‌ها به رودخانه‌‌ها، آب‌های زیرزمینی و دریا، مشکلات زیست‌محیطی زیادی را در استان گیلان ایجاد کرده است.

جمالی بالا بودن سطح آب در بسیاری از نقاط استان گیلان و احتمال آلوده شدن آن توسط فاضلاب و پسماند را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: استان گیلان به جهت موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی خاصی که دارد به شدت نیازمند یک برنامه‌ریزی علمی و جدی برای برطرف کردن معضل زباله و فاضلاب است.

وی عدم وجود یک نسخه واحد و نبود یک راهکار مشخص برای حل مشکل زباله و فاضلاب در گیلان را عمده‌ترین دلیل عدم توفیق این استان در حوزه‌های یاد شده دانست و گفت: وقتی طرحی واحد برای حل معضل پسماند و زباله در گیلان تهیه نشده� امکان پیگیری برای تأمین منابع مالی و اعتبارات نیز وجود ندارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده در حوزه ساماندهی فاضلاب و پسماند در گیلان برای مردم این استان ملموس نیست افزود: رایزنی‌های زیادی در این زمینه با رئیس سازمان برنامه و بودجه شخص رئیس جمهور و معاونان وی انجام شده اما تا این لحظه نتیجه قابل توجهی به دست نیامده است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش و جدیت مجمع نمایندگان گیلان برای سرو سامان دادن به وضعیت پسماند این استان با استفاده از ظرفیت‌های ملی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم در زمان باقیمانده از عمر مجلس فعلی بتوانیم برای رفع معضل بزرگ زباله و فاضلاب استان گیلان اقدامی جدی انجام دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار