کد خبر : 1247
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

سردار شهید همدانی از فرماندهانی بود که دیگر در لشکر قدس تکرار نشد

سردار شهید همدانی از فرماندهانی بود که دیگر در لشکر قدس تکرار نشد

حاج حسین همدانی فرماندهی بود که در لشکر قدس گیلان خاطرات زیادی برجا نهاد. به ویژه با فرماندهی خود در عملیات کربلای ۲ و کربلای ۵ که هیچ وقت از یاد فرماندهان و رزمندگان گیلانی فراموش نمی شود.

به گزارش در گیلان، سردار جلایی از رزمندگان و همراهان شهید سردار همدانی در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار روشن خبر ضمن عرض تسلیت و تبریک به خانواده و همرزمانش به واسطه شهادت این بزرگوار، بیان داشتند که شهادت سردار همدانی برای ما شهادت حسین املاکی ها، مهدی خوش سیرت ها، قلی پور ها و سایر فرماندهان شهید را به نوعی زنده کرد.

وی گفت: همانطور که در خاطراتم قبلا نیز با افتخار  گفته ام و البته با احترام به سایر فرماندهان که هر یک نقش خود را به خوبی ایفا نمودند، ایشان یکی از فرماندهانی بود که دیگر در لشکر قدس تکرار نشد. آن چیزی که ایشان را بی نظیر کرد آن روحیه ای بود که همه فرماندهان و رزمندگان از حضور ایشان دریافت می کردند. ایشان جزء فرماندهان بی آلایش، با صفا و صمیمی بودند.

وی افزود: در مورد رشادت ها و بیان شخصیت سردار همدانی ساعت ها می توان صحبت کرد همان طور که من در خاطرات خود بالغ بر ۵۰ صفحه راجع به ایشان صحبت کرده ام. سردار همدانی جزء اولین فرماندهانی بودند که در شکل گیری لشکر قدس کمک کردند و آن را به درستی قوام بخشیدند. در کربلای ۲ و ۵ سعادت همراهی با این شهید بزرگوار را داشتم. هرچند در  کربلای ۲ به واسطه ی آن شهادت ها داغ سنگینی بر دل همه ما و به ویژه ایشان گذاشته شد اما در کربلای ۵ نبرد حماسی از لشکر قدس به ثبت رسید. حرکت در مسیر شهادت در گفتار و اعمال ایشان موج میزد.

سردار جلایی افزود: سردار همدانی به واسطه ی حضور و آشنایی، علاقه ی خاصی به فرماندهان لشکر قدس داشتند. ایشان در این چند ساله با وجود مشغله های فراوان و حضور مستشاری در سوریه، هر فرصتی که پیش می آمد، دعوت دوستان در گیلان برای یادواره ها و برنامه های مختلف را با آغوش باز می پذیرفتند و به واقع شهادت ایشان رزمندگان گیلان را عزادار و تداعی کننده سالهای ۶۵ و ۶۶ بود.

وی در ادامه گفت: حاج حسین همدانی فرماندهی بود که در لشکر قدس گیلان خاطرات زیادی برجا نهاد. به ویژه با فرماندهی خود در عملیات کربلای ۲ و کربلای ۵ که هیچ وقت از یاد فرماندهان و رزمندگان گیلانی فراموش نمی شود. به جرات می توان گفت که در کنار استان همدان گیلانی ها دومین استانی هستند که از شهادت ایشان برای خودشان ناراحت و داغدار گشتند و البته برای خود سردار خوشحال که مزد سال ها ایثارگری و رشادت را گرفت. شاید دوستان و فرماندهان قبلی این حرف من را بهتر درک کنند که سردار همدانی خیلی دلتنگ شهید شهبازی بود و و دلبستگی خاصی به آن شهید داشت. با شنیدن خبر شهادت سردار، بعد از خواندن فاتحه به روح پاکش در دل گفتم که خوش به حالت که به رفیق دیرینه ات شهید شهبازی رسیدی.

سردار جلایی افزود: امیدواریم ما هم در مسیر این ایثارگری ها و شهادت ها ثابت قدم بمانیم و این شهادت ها جبهه مقاومت را تقویت و با ثبات تر کند. من نیز به همه توصیه می کنم که شخصیت معنوی ایشان را که پرورش یافته شهید مدنی بود، به ویژه با خواندن دو اثر ماندگارشان «مهتاب خین» و «تکلیف است برادر» بیشتر بشناسیم. در واقع شهادت آن مزدی بود که با پایان عمر دنیوی ایشان می توانست آلام بخش، آرام بخش و تسکین دهنده وجود پرشور و پرنشاط ایشان در عرصه های جهاد و تکلیف باشد.

سردار جلایی در انتها گفت: اگرچه شهید در چند ساله اخیر در سوریه مشغول و گرفتاری های زیادی داشته اما به تمام تحولات داخل نیز احاطه و اشراف داشته اند و به واقع جمله ای ایشان در باب قدم زنی آقای ظریف با کری در دوران مذاکرات هستی مبنی بر اینکه «آنهایی که با شیطان بزرگ قدم بر می دارند منتظر شفاعت شهیدان نباشند» نشان از نگاه ویژه و نافذشان بر تحولات داخل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار