کد خبر : 3803
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

سردار مظلوم حزب‌الله گیلان و غروب ۱۳ فروردین ۶۵

سردار مظلوم حزب‌الله گیلان و غروب ۱۳ فروردین ۶۵

۱۳فروردین سالروز شهادت بزرگمردی ولایت‌مدار و مبارزی انقلابی، سردار مظلوم حزب‌الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی دادستان انقلاب اسلامی گیلان است.

به گزارش درگیلان، ۱۳فروردین سالروز شهادت بزرگمردی ولایت‌مدار و مبارزی انقلابی، سردار مظلوم حزب‌الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی دادستان انقلاب اسلامی گیلان است و مردم گیلان هرگز غم از دست دادن این دلیرمرد گیلانی را فراموش نمی‌کنند.

غروب اسرارآمیز و مبهم سیزده فروردین ۱۳۶۵ شب پرستان منافق با اغتنام از بیرون راندن مردم از صحنه، از لانه‌های تنگ و تاریک خود بیرون خزیده و در پناه تاریکی شب قامت استوار منادی قسط و عبد صالح خدا را در دیار ما، حاج شیخ ابوالحسن کریمی یاور صادق محرومان و فریاد رسای مظلومان را که به عادت همیشگی خود به تنهایی از مطبوعاتی فتح به سوی منزل مراجعت می‌کرد در کنار معبد توحید «مسجد حاج رضا گلشاهی» آماج رگبار گلوله‌های نفاق قرار می‌دهند.

تا به زعم خود با در هم شکستن قامت استوار وی انتقام شاه و شاه پرستان و شکست رسوایی منافقان را از او بگیرند. ناگاه به مجرد شلیک اولین گلوله به گلو و فرق کریمی قهرمان، در اوج عرفان به نماز عشق می‌ایستد و با وضوی در محراب خون سر به سجده سنگر می‌گذارد.

زندگینامه شهید کریمی:

شهید حاج ابوالحسن کریمی  در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در یک خانواده مذهبی از قشر متوسط جامعه در شهرستان لاهیجان چشم به جهان گشود.

او از همان دوران کودکی و به هنگام تحصیل علم علی رغم محیط فاسدی که رژیم ستمشاهی ساخته بود، راه خود را که همان راه اسلام وقران بود به درستی شناخت و به نیکویی پیمود .

در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد و در همان سال با موفقیت در کنکور سراسری به دانشگاه تهران راه یافت و در رشته اقتصاد به تحصیل مشغول شد و برای آشنایی با مبانی اقتصاد اسلامی نزد اسلام شناسان بر جسته حوزه از جمله شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی فرا می‌گیرد.

شهید کریمی درسال ۱۳۵۰ به علت فعالیت علیه جشن‌های۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) بین دانشجویان در خوابگاه امیر آباد تهران دستگیر و زندانی شد اما این بار فرصتی برای وی بود که با چهره‌های برجسته‌ای مانند حجت الاسلام جعفری گیلانی و مرحوم آیت الله ربانی شیرازی آشنا شود و توان بیشتری برای ادامه مبارزه کسب کند.

او در طول دوره تحصیلات دانشگاهی با شرکت در جلسات تفسیر قرآن مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی درمسجد هدایت تهران کوشید تا از طریق کسب ره توشه‌های زنده قرآنی خود را برای تداوم مبارزه مکتبی مجهز و مهیا سازد.

بعدها مدتی در مدرسه علمیه حقانی قم که دارای جایگاه خاصی در نشر مسایل انقلابی در حوزه بود و بزرگانی چون شهید صدوقی و شهید بهشتی سرپرستی آنجا را بر عهده داشتند به تدریس زبان انگلیسی پرداخت.

در اردیبهشت سال ۱۳۵۷ برای رهبری مبارزات مردم مسلمان گیلان دستگیر و در زندان رشت محبوس  و در آبان ماه همان سال بر اثر فشار مردم آزاد شد. او بارها در سخنرانی‌های قبل از انقلاب از حضرت امام به عنوان بزرگ مرجع عالیقدر شیعه یاد می‌کرد.

شهید کریمی مطالعه و قرائت قرآن و نهج البلاغه و روایات و احادیث از برنامه‌های روز مره‌اش بود.

شهید کریمی در مدت اندکی به پشتوانه آگاهی‌های بالایش از علوم عربی، منطق و تا سطح رسایل و مکاسب در نزد اساتید علمیه قم به حدی رشد کرد که شگفتی آنان را برانگیخت .

او نسبت به محرومین و مستمندان با نهایت فروتنی و افتادگی برخورد می‌کرد اما هیچگاه به متنفذان و قدرتمندان طاغوتی روی خوش نشان نمی‌داد و حاضر نبود به خاطر تأمین رضایت عده‌ای مصالح انقلاب و مردم را نادیده بگیرد او در مدت بیش از سه سال در مسئولیت، فرماندار لاهیجان و دادستانی دادگاه‌های انقلاب اسلامی گیلان انجام وظیفه کردو در طول این مدت دیناری از حقوق ماهیانه‌اش چیزی مطالبه نکرد تا صرفاً کمکی به انقلاب اسلامی و مردم آن باشد.

ابوالحسن کریمی سرانجام در غروب روز ۱۳  فروردین سال ۱۳۶۵ در نزدیکی مسجد ( تکیه بر) لاهیجان مورد تهاجم مسلحانه شب پرستان منافقین کور دل قرار گرفت و با اصابت چند گلوله به ایشان و با حالت سجده‌ای خونین به ملاقات حق شتافت.

/احرارگیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رنگ ایمان شنبه , 28 فروردین 1395 - 17:03

به خاطر درج محتوای ارزشی شما، از سوی «سایت رنگ ایمان» لینک شدید.
http://www.rangeiman.ir/%D9%BE%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7/

رفتن به نوار ابزار