کد خبر : 6921
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

سرگرمی و تفریحی به نام بیانیه نویسی و حرمت شکنی

سرگرمی و تفریحی به نام بیانیه نویسی و حرمت شکنی

غلامعلی جعفرزاده به غیر از دلمشغولی شکایت از رسانه ها و خبرنگاران و اصحاب رسانه، در انتشار بیانیه های تند و هتاکانه علیه افراد و چهره های انقلابی و فعال سیاسی نیز تبحر خاصی دارد.

به گزارش گیلانستان، جایگاه نمایندگی و وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی یکی از مسئولیت ها و مناصب خطیر در نظام جمهوری اسلامی ایران است. مهم ترین وظیفه ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه ی تصویب قانون و نظارت بر عملکرد دولت در کشور است. از این رو انتظار آن است که نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی بیشترین وقت خود را صرف رسیدگی به تصویب قوانینی نمایند که بیشترین نقش و تاثیر را در رفع مشکلات اصلی مردم مانند مسائل و معضلات معیشتی و اقتصادی ایفا نماید.

نواقص، کم کاری، سوء تدبیر و بی عدالتی های موجود در دولت یازدهم ضروری می نماید که نمایندگان مجلس وقت بیشتری را صرف توجه، بررسی و نظارت بر کارکردهای سازمان ها و وزارت خانه های زیر مجموعه ی دولت نماید.

بنابراین بیشترین انتظار از نمایندگان مجلس فعالیت و تلاش در مسیر تصویب قوانین کارساز و گره گشا از مشکلات اساسی مردم و نظارت بر رفتار وعملکرد بعضا اشتباه و نادرست دولت در ارکان مختلف آن است.

برای مثال امروز بحرانهایی چون اشرافی گری و امتیاز طلبی برخی مسئولین و دریافت حقوق های نجومی از طرف برخی مدیران دولت یازدهم، قراردادهای مشکوک نفتی وزارت نفت با طرف های بدسابقه ی غربی، بیکاری و بحران های مرتبط با بحث اشتغال، فساد سیستماتیک در بانک ها و معضلات برجامانده از آن در جامعه، موضوع مهم و سرنوشت ساز فرهنگ و تهاجمات فرهنگی و چالش های پیرامون آن، اقتصاد نابسامان کشور و رکود بی سابقه و ورشکستگی کارخانه های بزرگ و تعطیلی بسیاری از بنگاه های تولیدی داخلی، موضوع برجام و نقض مکرر آن و تصویب تحریم های جدید از سوی آمریکا و… از مباحث و موضوعات اصلی کشور است که جا دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت و وقت فراوانی را جهت رسیدگی، تحقیق و حل آنها اختصاص دهند.

با وجود همه ی مشکلات موجود که پیش تر اشاره کردیم و با اینکه کشور این روزها با چالش ها و معضلات اجتماعی فراوانی دست و پنجه نرم می کند و با توجه به اینکه مرتفع نمودن این مشکلات نیازمند تمرکز بیشتر وکلای ملت در مجلس و نظارت دقیق تر بر عملکرد دولت محترم است ، اما متاسفانه مشاهده می شود عده ای از نمایندگان مجلس فارغ از همه ی دغدغه ها و گرفتاری های مردم و جامعه، به دنبال حاشیه سازی ها و فرصت سوزی های مکرر در فضای سیاسی، اجتماعی کشور می باشند.

یکی از نمایندگانی که این روزها حواشی و ناهنجاری های فراوانی را در فضای سیاسی، اجتماعی گیلان رقم زده و از قضا فرصت و وقت زیادی را جهت نوشتن بیانیه های توهین آمیز و سخنرانی های تنش آفرین و شکایت از افراد و روزنامه ها و سایت ها اختصاص می دهد غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده ی مردم شریف رشت می باشد.

نماینده ای که با شعار ولایتمداری و دفاع از حقوق مردم شریف رشت و توسل جستن به ویلچر جانبازی خود توانست تاییدیه صلاحیت خود را از شورای محترم نگهبان دریافت نماید، اما متاسفانه این روزها با مواضع و سخنان غیرمنطقی و عجیب خود، به همه ی قول ها و سوگندهایش پشت پا زده و دل دشمنان قسم خورده ی انقلاب را شاد و قلب مردم مومن و انقلابی گیلان را خون نموده است.mojarad-jafarzade

غلامعلی جعفرزاده که فعالیت های پرحاشیه خود را با شکایت از یک خبرنگار ۱۹ ساله آغاز نموده بود، امروز کار را به جایی رسانده که در خانه ی ملت و در عوض دفاع از حقوق مردم گیلان، صراحتا از سران فتنه ی خونین و خطرناک سال ۸۸ حمایت کرده و سپس بعد از نطق تبلیغاتی، نمایشی، جنجالی و دشمن شادکن خود، زمان زیادی را صرف جواب دادن به منتقدین خوش سابقه و انقلابی در گیلان، و انتشار پیاپی بیانیه های تند و توهین آمیزعلیه این و آن می نماید.

بعد از شکایت و به دادگاه کشاندن سردبیر جوان پایگاه خبری تحلیلی ۸دی به علت انتشار یک خبر انتقادی معمولی و خیلی ساده(که البته هنوز هم این پرونده بسته نشده)، غلامعلی جعفرزاده علیه افراد زیادی شکایت و بیانیه صادر نمود.

جعفرزاده ی ایمن آبادی سپس از پایگاه خبری خزرآنلاین شکایت کرد. پس از آن نوبت به پایگاه خبری گیلان نو و مدیر مسئول آن رسید تا مانند دیگر رسانه ها مورد محبت و نوازش نمانیده ی جنجالی رشت قرار گیرد. علت شکایت جعفرزاده از این سایت، اتهاماتی همچون افترا و نشر اکاذیب بود.

همچنین پایگاه خبری گیلان نوین و مدیرمسئول آن به دلیل درج یک انتقاد ساده، از سوی جعفرزاده به دادگاه فراخوانده شد تا پاسخگوی انتقاداتش به نماینده ی همیشه شاکی رشت باشد. اتهامات وارده به این سایت نیز مشابه  سایت گیلان نو بوده است.

جعفرزاده به غیر از دلمشغولی شکایت از رسانه ها و خبرنگاران و اصحاب رسانه، در انتشار بیانیه های تند و هتاکانه علیه افراد و چهره های انقلابی و فعال سیاسی نیز تبحر خاصی دارد. وی با نوشتن بیانیه های اعتراضی خود، حاضر است به هر قیمتی منتقدینش را سرکوب نموده و با استفاده از انواع تهدیدات، تهمت ها، تحقیرها و ترور های شخصیتی، طرف مقابل را  به زانو درآورد و تنها چیزی که در این میان هیچ ارزشی برای وی ندارد بحث پایبندی به اخلاق و انصاف و آبرو و حیثیت انسانها و افراد است.

این روزها انتشار بیانیه های هتاکانه برای غلامعلی جعفرزاده به نوعی تفریح و سرگرمی تبدیل شده است.

از نکاتی که در سبک رفتار شناسی جعفرزاده می توان مشاهده کرد افراط و بلند پروازی های وی در انتشار بیانیه های هتاکانه علیه شخصیت های تراز اول سیاسی و دینی کشور است. جعفرزاده که از لحاظ اطلاعات سیاسی و تحصیلات علمی و سوابق مدیریتی حرف زیادی برای گفتن در سطح کشور ندارد و قبل از نمایندگی مجلس، سابقه ی وی تنها در حد یک مدیر استانی ضعیف قابل تعریف است، سعی دارد با انتقادهای گاه و بیگاه از شخصیتهای کشوری و چهره های معروف سیاسی، خود را همردیف آنها قرار داده و از عکس العمل و واکنش های آن ها نمدی برای کلاه بی پشم خود در راستای کسب شهرت استفاده نماید.

این نماینده سعی می کند بعضی طعمه های خود را به مراتب سنگین تر و بزرگ تر از خود انتخاب کند تا با این کار هم کمبود شهرت خود را جبران نموده و هم احتمالا، دیگر منتقدان هم شهری و هم استانی حساب کار خود را کرده و هوس انتقاد از وی به سرشان نزند.

نمونه ی بکارگیری از این روش نادرست و غیراخلاقی را می توان در بیانیه ها و انتقادات جعفرزاده خطاب به محسن رضایی، حجت الاسلام دکتر رفیعی، حمید بقایی و فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و علما و مراجع تقلید(در موضوع ربا در بانک ها و بحث بانکداری بدون ربا) اشاره کرد.

همچنین میتوان به شخصیت های انقلابی دیگری در استان همچون حسن کربلایی، حجت الاسلام مهدوی، محمدعباس پور (مداح گیلانی که در محضر رهبر انقلاب نیز مفتخر به مرثیه سرایی است)، سردار جلایی مسئول بسیج اساتید استان، و همچنین حجت الاسلام پروایی نماینده مردم گیلان در مسجد خبرگان رهبری اشاره نمود که همگی مورد محبت جناب جعفرزاده قرار گرفته اند.!

البته بعضی از افراد که در بیانیه های هتاکانه جعفرزاده تحت آماج انواع تهمت ها و تحقیرها قرار گرفته بودند با شکایت از وی توانستند وی را محکوم به نشر اکاذیب نمایند و جعفرزاده نیزمجبور شده است از آنها عذر خواهی نماید. برای نمونه می توان به عذر خواهی جعفرزاده از حمید بقایی مشاور دکتراحمدی نژاد نژاد اشاره نمود.

وی یکی از بیانیه های تند خود را علیه دبیر شورای نگهبان گیلان نوشت. جعفرزاده علیه حجت الاسلام اشجری بیانیه ی تندی منتشر کرد و در آن مانند رئیس دولت تدبیر! منتقدین خود را بی اصل و نسب و بی ریشه خطاب نمود! و در ادامه قسم یاد نمود که با بالاترین حد توانش از حقوق مردم گیلان و از ولایت فقیه دفاع کند.!

همچنین از دیگر بیانیه های هتاکانه جناب جعفرزاده می توان به بیانیه توهین آمیز وی خطاب به حجت الاسلام دکتر رفیعی اشاره کرد. حجت الاسلام دکتر رفیعی که از وعاظ خوشنام، خوش سابقه، انقلابی و مورد علاقه ی مردم مومن و قشر مذهبی کشور می باشند و در یکی از سخنرانی های خود و در راستای فریضه ی مقدس امر به معروف و نهی از منکر و رسالت خطیر روحانیت، نسبت به وضعیت بدحجابی در گیلان انتقاد نموده و خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولین نسبت به این معضل شده بود، به ناگاه با بیانیه ای غیرمنتظره و سراسر توهین مواجه شد.

پس ازهمین سخنرانی دکتر رفیعی بود که غلامعلی جعفرزاده در بیانیه شدیدالحنی رفیعی را که نزد مراجع و علمای حوزه ی علمیه قم دارای احترام و جایگاه خاصی است، فردی بی بصیرت و بی ادب خطاب نمود و وی را تهدید نمود که اگر به خاطر انتقادات خود عذرخواهی نکند به او درس فراموش نشدنی خواهد داد!

حجت الاسلام افتخاری نماینده ی محترم مردم شریف فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار بیانیه ی غلامعلی جعفرزاده و در راستای حمایت از حجت الاسلام دکتر رفیعی بیان داشتند: “آقای دکتر رفیعی از وعاظ خوشنام و بزرگانی هستند که مقام معظم رهبری در یکی از جلسات، به بسیاری از مبلغین نسبت به ایشان فرمودند که مبلغین ما باید مثل آقای دکتر رفیعی، شفاف یعنی خوب با مردم حرف بزنند و خوب هم مطالب را عنوان کنند، چون مستمعین ایشان پای منبر استفاده های زیادی از ایشان میبرند”.

جعفرزاده در آن بیانیه با تهدید به امنیتی نمودن فضا، برای نهادهای امنیتی استان خط و نشان کشید و نوشت: “بعید نیست اگر هیچگونه اقدام عملی و جدی صورت نپذیرد در روزهای آتی شاهد یک تجمع مردمی باشیم! یادمان باشد مردم آذربایجان اخیرا در رابطه با یک برنامه طنز کودک و آن مسواک !! چه اقدامی کردند؟ بعید میدانم دیگر صداوسیما دست به چنین خطای بزرگی بزند”!!

معلوم نیست که این نماینده ی حرمت شکن با کدام مجوز قانونی، به خود جرات، جسارت و اجازه ی هرگونه تهدید، تحقیر و توهین به افراد و شخصیتهای انقلابی استان و کشور را داده و دیگران را نیز به متشنج نمودن فضای استان تحریک می نماید؟

شاید وی از حیا و متانت امت حزب الله گیلان و مردم شهیدپرور رشت سوء استفاده نموده و خود را مصون از هرگونه پاسخگویی نسبت به عملکرد ناصواب خود می داند.

گرچه بسیاری از شخصیت های موجه و انقلابی استان مانند حجت الاسلام میرحسینی اشکوری، سردار نظرعلی علیزاده، سردار آقازاده نماینده ی سابق در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام افتخاری نماینده ی فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، و بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان و همچنین جمعی از مداحان و چهره های سیاسی و مذهبی دیگر، از دکتر ناصر رفیعی و سخنان وی حمایت کرده و امر به معروف را بخشی مهم از وظایف و رسالت روحانیت عنوان نمودند و هتک حیثیت وی را توسط نماینده ی رشت، کاری زشت و ناپسند عنوان نمودند، اما از نهادها و سازمان های قضایی و امنیتی استان، عکس العمل و برخورد مناسبی در قبال صحبتها و تهدیدات امنیتی جعفرزاده مشاهده نشد.

جعفرزاده ایمن آبادی اخیرا نیز بیانیه ی تندی علیه حجت الاسلام استاد پروایی نماینده ی شریف مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری منتشر کرد. در بخشی از بیانیه ای که غلامعلی جعفرزاده علیه حجت الاسلام پروایی منتشر کرده است آمده: در هر صورت فارغ از نوع ادبیات آن شب که ناشی از شرایط سنی جنابعالی است (متولد ١٣۶٠ و حدودا ٣۵ ساله هستید!) و تکیه زدن بر جایگاه رفیع والا و بزرگ خبرگان رهبری در چنین شرایط سنی که آن هم حتی یک شب برای حفظ و کیان انقلاب احتمالا بی خوابی نکشیده اید (گرچه من شهادت می دهم بی تقصیر هستید چون در کوران جنگ تحمیلی بدنیا آمدید!)…

در واقع جعفرزاده سن جوان حجت الاسلام و المسلمین پروایی را که از این حیث افتخاری برای مردم گیلان می باشد، نوعی عیب و ایراد برای ایشان عنوان می کند در حالی که در تاریخ اسلام، پیامبر (ص) جوانان زیادی را به عنوان فرماندهان و معتمدین خود قرار می دادند و یکی از دلایل مخالفان خلافت و جانشینی امیرالمومنین علی(ع) این بود که می گفتند علی(ع) جوان است و تجربه ی کافی نداد.

همچنین بعد از انقلاب اسلامی نیز حضرت امام(ره) جوانان زیادی را به پست ها و سمت های خطیر و بزرگی گماشتند و این فرماندهان جوان در عرصه های مختلف به ویژه عرصه ی هشت سال دفاع مقدس توانستند حماسه های بزرگی بیافرینند و نتیجه ی اعتماد امام به خود را به خوبی نشان دهند.

جعفرزاده در ادامه ی همین بیانیه نوشته است که: : خوب است بدانید که نماینده مجلس می بایست آزادانه مطالبش را مطرح کند و در تمام موارد داخلی و خارجی می تواند آزادانه اظهار نظر کند (اصل ٨۴ قانون اساسی).

احتمالا نماینده ی رشت در مجلس شورای اسلامی با این جمله به دنبال توجیه توهین ها و تهمت های خود می باشد. طبق اصل ۸۴ قانون اساسی، نمایندگان مردم میتوانند نظرات خود را آزادانه مطرح کنند و اظهار نظر نمایند، ولی نمی توانند بدون سند و مدرک افراد را مورد هتک حرمت و توهین قرار دهند. جناب جعفرزاده شاید تصور نموده اند که طبق این اصل، بردن آبروی افراد مجاز و آزاد است و شاید با تمسک به همین برداشت اشتباه است که وی هر ماه و هرهفته بیانیه های توهین آمیزی علیه منتقدین خود انتشار میدهد.

و البته این اواخر هم حمایت علنی این نماینده ی پرحاشیه از جریان فتنه و فتنه گران در مجلس شورای اسلامی و در برابر چشم هزاران خانواده ی شهید و ایثارگر، در حالی صورت گرفت که مقام معظم رهبری به عنوان امام امت و ولی فقیه، بارها از اعمال و کردار سران فتنه ی ۸۸ اعلام انزجار نموده و فتنه ی ۸۸ را خط قرمز مسئولین تعریف نموده اند که هرگز نباید فراموش شود.

جعفرزاده با حمایت خود از سران فتنه، کارنامه اش را در توهین به ملت شریف گیلان و ایران، کامل نمود و موفق شد کلکسیونی از انواع تخریب ها و حرمت شکنی ها را به نام خود ثبت نماید.

همین جا لازم و ضروری می دانیم که جناب جعفرزاده که احتمالا به دلیل حجم انبوه بیانیه های جدید و در نوبت انتشار، فرصت مطالعه ی دقیق شرح وظایف نمایندگی را از خود دریغ نموده اند،  یک بار دیگر قوانین و وظایف مربوط به نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دقیق مطالعه نموده و با رفتار غیرمنطقی و عجیب خود بیش از این شان و جایگاه مقدس نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به عقده گشایی و حرمت شکنی علیه مردم گیلان آلوده ننماید.

حضرت امام خمینی (ره) در فرازی از بیانات گهربارشان در خصوص وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی میفرمایند:

«و انشاءالله نمایندگان محترم مجلس سنگینی بار مسؤولیت و رسالت خود را در این امر خطیر احساس کرده و می کنند و به خوبی دریافته اند که نظام و مردم از آنان چه انتظاری دارند، که باید گفت مجموعه خواسته ها و انتظارات اسلامی مردم از مجلس، رفع گرفتاری ها و محرومیت ها و دگرگونی در نظام پر پیچ و خم اداری کشور، از انتظارات به حقی است که باید آنها را جدی گرفت…» . )صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۲۱۴)

ایشان در جایی دیگر فرموده اند: «مجلسی که اساس یک کشور است باید محلی برای بحث و ساختن اخلاق جامعه باشد و انتقاد و استیضاح حق مجلس است اما برخورد با متخلف با آرامی و طرح مسائل اخلاقی بهتر رفع اختلاف می کند تا با الفاظ نیش دار و مقابله کردن با یکدیگر . . .». (. صحیفه نور، ج ۱۸، ص ۵۹ .)

در پایان امیدواریم که نماینده ی محترم مردم شریف رشت جناب غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، در راستای وظایف خود که همان تصویب قوانین خوب و کارآمد و نظارت بر اجرای آن در قوه ی مجریه می باشد، به درستی عمل نماید و فرصت و وقت پرارزش خود را که ناشی از اعتماد و لطف مردم رشت به وی است، غنیمت شمرده و صرف امور شخصی و بی ارزشی چون انتشار بیانیه علیه فلان شخصیت و فلان خبرنگار و روزنامه نگار نکرده و همانگونه که حضرت امام(ره) فرموده اند؛ انشاا.. به آرامی و با رعایت اخلاق و بدون استفاده از الفاظ نیش دار ، به مشکلات و گرفتاری های محرومین و انتظارات اسلامی مردم رسیدگی نماید./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار