کد خبر : 70125
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

سریال جذب شهردار از طریق فراخوان به رشت رسید/ گزینه بومی در اولویت

سریال جذب شهردار از طریق فراخوان به رشت رسید/ گزینه بومی در اولویت

استعفای شهردار رشت و قبول آن از سوی اعضای شورای این شهر آنها را بر آن داشت تا طی فراخوانی از افراد علاقمند و دارای تخصص بخواهند سابقه کاری و برنامه های خود را ارائه دهند.

به گزارش گیلانستان، چهارشنبه هفته گذشته بود که رئیس شورای شهر رشت در جلسه غیر علنی از دریافت نامه استعفای شهردار این شهر به دلیل مسائل شخصی و بیماری خبر داد.

این در حالی است ۱۶ مرداد ماه امسال همزمان با تحلیف اعضای جدید شورا و انتخاب هیئت رئیسه، «سید محمد احمدی» شهردار این شهر با رأی اکثریت اعضا ابقاء شد تا به کار خود در کسوت شهرداری رشت ادامه دهد. استعفا تنها ۲۶ روز پس از ابقاء سبب گمانه زنی‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌ای استان گیلان و شهر رشت شد و برخی از فشار اعضا به شهردار برای انتصاب دوستان و آشنایان در شهرداری و اختلاف میان شورا و شهردار صحبت می‌کردند و عده‌ای نیز از مسائل دیگری همانند عدم تأیید صلاحیت احمدی در وزارت کشور خبر می‌دادند.

موضوعی که با برگزاری جلسه فوق العاده بررسی استعفای شهردار و موافقت اعضای آن با انتخاب «علی بهارمست» به عنوان سرپرست شهرداری رشت در ظاهر موضوع تمام شد اما تکرار دوباره انتخاب سرپرست برای شهرداری رشت خاطرات و ماجراهای شورای پنجم را در ذهن شهروندان تداعی کرد و رشتوندان که در انتخابات ششمین دوره شورای شهر به تغییر اعضای شورا رأی داده بودند با این اتفاق دل نگرانند که دوباره ماجراها و سریال انتخاب شهردار رشت در شورای پنجم تکرار شود و دوره چهار ساله اعضای جدید به اتمام برسد و باز هم مشکلی از این شهر حل نشود.

حال بعد از چند روز از انتخاب سرپرست خبر می‌رسد که شورای شهر رشت طی فراخوانی از علاقه مندان و افراد دارای تخصص خواسته تا برنامه‌های خود برای مدیریت شهر رشت را به شورا ارائه دهند تا اعضا بعد از بررسی برنامه‌ها و مدارک بهترین گزینه را برای مدیریت شهری رشت انتخاب کنند. فراخوان‌های اینچنین که از وزارت نیرو آغاز و به انتخاب اعضای کابینه دولت سیزدهم رسیده بود حال جایش را در انتخاب شهرداران نیز باز کرده است.

لازم به ذکر است که همین چند هفته پیش بود که فراخوان برای انتخاب شهردار در یکی از شهرهای غرب جنجال به پا کرد و یکی از اعضای شورای این شهر در جلسه شورا با فرمالیته خواندن آن اعضای دیگر را به بازی با افکار عمومی و اعتماد مردم متهم کرد.

انتخاب شهردار بومی در اولویت است

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای شهر رشت در گفتگویی در این باره با دعوت از افراد توانمند به منظور ارائه برنامه‌های خود برای تصدی جایگاه شهردار رشت، گفت: این افراد می‌توانند سوابق کاری و برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای شهر رشت ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورا پس از بررسی سوابق و برنامه‌های ارسالی، مناسبت ترین فرد را به عنوان شهردار رشت انتخاب می‌کنند، گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان اصلح‌ترین فرد را برای اداره امور شهر رشت انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به حساسیت و نگرانی رشتوندان در این زمینه، اضافه کرد: حساسیتی برای فرد بومی و غیر بومی نداریم اما با توجه به آشنایی افراد بومی با وضعیت فرهنگ، چالش‌ها و مشکلات این شهر، انتخاب فرد بومی در اولویت قرار دارد.

سریال جذب شهردار از طریق فراخوان به رشت رسید

تکلیف انتخاب گزینه شهرداری رشت هر چه زودتر مشخص شود

یکی از رشتوندان نیز با اشاره به ماجرای استعفای شهردار رشت، اظهار کرد: متأسفانه رشت سال‌ها است که با مشکل مدیریت شهری مواجه است.

عباس امینی با بیان اینکه ما از ابقای شهردار با روی کار آمدن شورای جدید خوشحال بودیم، گفت: تصور می‌کردیم که دیگر زمان برای انتخاب شهردار و آشنایی با وضعیت شهر هدر نمی‌رود و می‌توانیم شاهد رفع برخی مشکلات ریشه‌ای در رشت باشیم.

وی با اشاره به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و همیشه رشت در این فصول با انواع مشکلات در حوزه مدیریت شهری مواجه بود، افزود: نمونه این مشکل را هفته گذشته تنها با یک بارش سه ساعت مشاهده کردیم که اکثر خیابان‌ها و معابر رشت دچار آبگرفتگی شد و بسیاری از شهروندان با مشکل مواجه شدند.

امینی در ادامه با تأکید بر اینکه مهم‌ترین خواسته ما از اعضای شورای شهر تعیین هر چه سریع‌تر شهردار برای رشت است، گفت: تأخیر در این انتخاب دیگر از سوی شهروندان پذیرفته نمی‌شود باید زودتر تکلیف سکان شهرداری رشت مشخص شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار