کد خبر : 69933
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۰۷

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

سه احتمال در استعفای شهردار رشت/ علت اصلی چه می‌تواند باشد؟!

سه احتمال در استعفای شهردار رشت/ علت اصلی چه می‌تواند باشد؟!

شنیده شده برخی اعضای شورا احمدی را تهدید نموده که اگر فلان شخص را در فلان جا منصوب نکنی ، استیضاحت را کلید زده و برکنارت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، مردم به خصوص کارکنان شهرداری رشت شامگاه چهارشنبه با خبری شوکه کننده در رسانه‌های گیلان مبنی بر استعفای غیرمنتظره سید محمد احمدی از شهرداری مواجه شدند.

هرچند رئیس شورا گفته احمدی به دلیل مسائل شخصی و بیماری استعفا داده است ولی در این مواقع معمولا سه دلیل زیر بیشترین احتمال را دارد:
۱. پیشنهاد پست جدید
۲. مباحث مرتبط با حوزه نظارتی
۳. اختلاف با اعضای شورا
اگر پست جدید و بالاتر به احمدی پیشنهاد شده باشد، منطقی نیست ایشان قبل از دریافت حکم جدید، از مسئولیت قبلی استعفا داده و منتظر بماند که بعدها به کرسی مدنظر برسد. پس میتوان این احتمال را برای احمدی رد کرد و نادیده گرفت.
اگر موضوعات مربوط به حوزه نظارتی در میان باشد، مثلا به علت احتمال عدم صلاحیت و امضا نشدن حکم مسئولیتش توسط وزیر کشور این استعفا صورت گرفته باشد، میتوان گفت چطور ممکن است همین شخص حدود ۸ ماه پیش دارای صلاحیت برای شهرداری رشت بوده ولی امروز مثلا صلاحیت ندارد؟! ضمنا بر کسی پوشیده نیست احمدی را همان افرادی که باید صلاحیتش را تایید نمایند، بر کرسی شهرداری حفظ نمودند، پس چطور میتوان نتیجه گرفت همان آقایانی که کمتر از یکماه پیش شورانشینان را راضی کردند احمدی شهردار بماند، امروز کمر همت به رد صلاحیتش بسته باشند؟!
و در نهایت سومین احتمال که بیشترین قرابت و نزدیکی با بحث استعفای احمدی را دارد، بحث اختلافات با اعضای شورا یعنی دخالت‌های بی‌معنا در انتصابات، سهم‌خواهی در چینش نیروهای ستادی و جذب نزدیکان در شهرداری و… می‌باشد‌. به طوریکه شنیده شده برخی اعضای شورا احمدی را تهدید نموده که اگر فلان شخص را در فلان جا منصوب نکنی ، استیضاحت را کلید زده و برکنارت می‌کنیم.
بنابراین با این وجود می‌توان دریافت که به احتمال بسیار زیاد علت اصلی استعفای احمدی دخالت اعضای شورا در امورات شهرداری باید باشد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار