کد خبر : 27070
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

سوء استفاده برخی مدیران شهرداری از اختیاراتشان/ لیست پاداش ها را اعلام کنید/ جذب 50 مشاور در شهرداری

سوء استفاده برخی مدیران شهرداری از اختیاراتشان/ لیست پاداش ها را اعلام کنید/ جذب 50 مشاور در شهرداری

شهردار رشت گفت: مدیر پروژه انتخاب کردیم و قرار است هر شب در پیاده راه فرهنگی برنامه هنری داشته باشیم. هفتگی تسویه حساب ها با تایید سازمان فرهنگی با هنرمندان صورت می گیرد.

به گزارش گیلانستان، در چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مسعود نصرتی در عمارت شورا حضور یافت تا عملکرد شهرداری را گزارش دهد. در این نشست شهردار اعلام کرد: قرارداد مطالعه احداث تراموا منعقد شده و از چهارشنبه هر شب در پیاده راه رشت هنرمندان اجرای موسیقی زنده و تئاتر خیابانی خواهد داشت.
در این جلسه موضوع جابجایی ساختمان اداری شورای شهر رشت به ساختمان سعدی (ساختمان قبلی اداری شهرداری) بررسی گردید. و در این جلسه اتاق های اداری شورا و صحن شورا و تغییر وضعیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس شورا گفت: تا ایجاد تالار مناسب در ساختمان جدید ناچاریم از اتاق شهردار به عنوان جلسات استفاده کنیم و فعلا برای جلوگیری از هزینه اضافی تلاش داریم تغییر زیادی در ساختمان صورت نگیرد و بدون تخریب تنها صحن شورا طراحی و اجرایی گردد و این هم مستلزم نظر دیگر اعضای محترم شوراست.
شهردار رشت در زمینه این نقل و انتقالات گفت: با توجه به اینکه طبقه ششم ساختمان جدید شهرداری و تالار شهردار در ساختمان گیل هنوز آماده نشده است، اجازه دهید تا دو هفته دیگر نیز دفتر شهردار در هر دو مکان باشد.
رسولی یکبار دیگر نیز خواستار ایجاد مکان جدیدی برای ساختمان اداری شورا شد و ابراز کرد: خرید عمارت زیباسرا و بنای آذربانی می تواند مشکل ما را حل کند. ما از فقر ملک در شهر رنج می بریم و صلاح نیست ملک ۳۵۰ متری را برای یک بخش اداری صرف استفاده کنیم. وی پیشنهاد داد انتقال شورا تنها بصورت موقت صورت گیرد و شهرداری برنامه مشخصی برای ساختمان اداری شورا داشته باشد.
وی تاکید کرد: شهروندان بشدت عملکرد ما را رصد خواهند کرد.
رئیس شورا در مورد وضعیت پرسنل شهرداری که مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند، گفت: بسیار دیده شده پرسنل سد معبر شهرداری که طبق قانون به وظیفه خود عمل می کنند، دچار هجمه می شوند و گاه از سوی دستگاه قضایی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
علوی تاکید کرد: شهرداری باید قاطع تر از نیروهای خود حمایت کند. قطعا حراست از مردم دفاع خواهد کرد، ولی پرسنلی هم که به وظایف قانونی خود عمل می کنند، می باید مورد حمایت باشند.
رئیس شورا در مورد پیگیری برای رفع نواقص طرح تفصیلی نیز خواستار توضیحات شهردار شد و همچنین گفت: برای پروژه های سال ۹۷ شهردار گزارش دهد که در چه مراحلی است و بدانیم برنامه های عمرانی شهرداری تا پایان سال شامل چه پروژه هایی است.
بهراد ذاکری در حضور شهردار خواستار توضیح شفاف شهردار در مورد انتقالش به وزارت کشور شد و افزود: گویا استعلام هم در این زمینه صورت گرفته است و باز زمزمه عدم ثبات در مدیران تحت امر شهرداری هم شنیده می شود.
عضو شورا افزود: لیست بدهکاران و طلبکاران به شهرداری را به شورا و رسانه ها اعلام نمایید. حق شهروندان است، بدانند هر پیمانکار چقدر طلب دارد. همچنین پروژه های عمرانی در دست اقدام را اعلام نماید. بنظر می رسد نه تنها پروژه ای آغاز نشده است بلکه حتی چاله های معابر هم ترمیم نشده است.
ذاکری خواستار شفافیت در پرداخت پاداش به مدیران شد و گفت: با توجه به ساماندهی و پرداخت پاداش به مدیران و انتصابات در شهرداری که آیا بر اساس مبنای علمی و فنی و سوابق و… صورت می گیرد؟ پیشنهاد می دهم کمیته انتصابات شکل گیرد تا تغییرات مورد بررسی این کمیت انجام شود.
وی ابراز کرد: لازم است، گزارش مقایسه ای تحقق درآمد ۳ ماه اول صورت گیرد و علت عدم تحقق توضیح داده شود و در ۳ ماه اول چه پروژه هایی بر اساس بودجه مصوب صورت گرفته است. مدیران انتقاد دارند که دسترسی به شهردار ندارند.
عضو کمیسیون بهداشت شورا خواستار توضیح شفاف در مورد قرار داد شرکتی که قرار است تصفیه خانه سراوان را ایجاد کند شد و افزود: آیا اطلاعات اعضای شورا غلط است؟ صحبت ها زیادی در مورد صلاحیت شرکت طرف قرارداد با سراوان صور گرفته است. ایا گرید این کار را شرکت مذکور داشته است؟ آیا قراردادی صورت گرفته و یک مسیر غلط باید ادامه یابد؟ این قرارداد شفاف نیست. آیا توجیه علمی دارد. پاسخ علمی دهید، بعد از اجرای قرارداد شیرابه بعد از تصفیه چه اتفاقی می افتد ۶ میلیارد پول کشور هزینه شده در سراوان و آیا پاسخگوی علمی تصفیه سراوان هست؟! نمی توانیم به استناد یک روش غیر علمی، قرارداد غلط را ادامه دهیم.
خزانه دار شورا نیز در حضور شهردار خواستار شفافیت در عملکرد شهردار شد و گفت: مردم نیز از اعضای شورا سوال دارند. حوزه های مختلف شهرداری زیر سوال هستند. معاونت عمرانی زیر سوال است. ۴ ماه از سال گذشته و هیچ اقدامی صورت نگرفته و اسناد مناقصه هدفمند صورت می گیرد. چرا یک رقم ۶۰ میلیاردی با پیمانکاران غیر بومی صورت می گیرد.
قرادادهای پل های روگذر که از سوی ناجا قرداد بسته شده و شرکتهای غیر بومی وارد رشت می شوند. چرا از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده نمی شود.
عبدالهی افزود: شهر نازیباست از هر مسیری که وارد رشت شوید، چهره شهر زشت و زننده است. تابلوهای داربستی، پرچمی و پیام های تبریک و … در چهار طرف شهر نصب شده و رشت را نازیبا کرده است.
عضو شورا ابراز کرد: در حوزه شهرسازی انتظار داشتیم در ضوابط طرح تفصیلی اصلاحاتی صورت گیرد. سرعت کار کند است. سازنده ها چقدر باید تحمل کنند و بلاتکلیف مانده اند و آمار صدور پروانه بسیار پایین آمده است.
عبدالهی بر درآمدزایی با ممیزی املاک تاکید کرد و افزود: تا زمانیکه ممیزی صورت نگیرد نمی توان برای رشت درآمد پایدار ایجاد کرد.
عضو هیات رئیسه شورا ادامه داد: وعده دولت الکترونیک را به مردم دادیم ولی برای کوچکترین استعلامی، عدم خلاف و پرداخت بدهی و… ارباب رجوع باید شخصا به شهرداری مراجعه کنند.
غیر حضوری بودن ارائه خدمات باید زودتر اغاز شود. این ظرف در رشت هست تا دولت الکترونیک راه اندازی گردد.
وی در مورد وضعیت پیمانکاران نیز گفت: پیمانکاران خرد بالاتکلیف مانده اند هیچ برنامه پرداختی وجود ندارد. تاوان تاخیری ها را مردم می دهند. پیمانکاران خرد بلاتکلیف مانده و کسی پاسخگو نیست.
عضو شورا ادامه داد: لیست پاداش به نام هر فرد را از شهردار خواستیم. گویا چند مرحله پاداش داده شده ولی به شورا گزارش نشده است. شهردار لیست پاداش را به هر نام و هر عنوانی که پرداخت کرده به شورا گزارش دهد. مردم ناراضی هستند باید شفاف سازی کنید. همچنین لیست تهاترهایی که بالای ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده به شورا گزارش دهید.
عبدالهی افزود: لیست اسناد خزانه را به شورا گزارش دهید. شهرداری رشت در سال گذشته چقدر اسناد خزانه داده و به کدام شرکتها داده است.
عضو شورا تصریح کرد: هر روز شاهد افزایش نیرو به بدنه شهرداری هستیم. لیست افرادی که اضافه شده اند و هر خدماتی ارائه می دهند، به شورا گزارش دهید. ۵۰ مشاور گرفته شده و آن هم در شرایطی که ۳۰ درصد پرسنل شهرداری بلاتکلیف مانده اند.
عبدالهی ادامه داد: ۲۰ میلیارد مبایعه نامه در دوره شهردار قبل منعقد شده ولی حوزه املاک مشخص نیست چکار می کند. تکلیف مالکین مذکور را مشخص کنید. ملک را شهرداری مبایعه نامه صادر کرده ولی با تغییر شهردار قرار نیست مبایعه نامه ها بلاتکلیف بماند.
چاله های شهر ترمیم نشده سازمان عمران کار خاصی انجام نداده ولی قرارداد ۴۰۰۰ تن آسفالت منعقد شده و آسفالت از شهر رشت خارج می شود و یک ریال هم پول داده نشده است. این آسفالت تولیدی را چرا در شهر برای مرمت معابر نریختید.
خزانه دار شورا افزود: قیر یارانه گرفتیم و به مسکن و شهرسازی تعهد دادیم برای استفاده در محدوده مسکن مهر، استفاده شود و سفته هم امضا شده ولی حتی یک متر محدوده مسکن مهر هزینه نشده و طی قراردادی که گفته شد برای خارج رشت هزینه می شود. مردم بدبین شده اند. از شهردار انتظار داریم این نابسامانی را جمع کند.
احمد رمضانپور نیز گفت: امروز قرار نبود از شهردار پرسش شود. اعتقاد بنده هم این است که شورا و مدیریت شهری در یک فضای شیشه ای باشند.
وی افزود: دستور جلسه پرسش نبوده است و با توجه به حضور اصحاب رسانه، شایعات مبنی بر رفتن شهردار و رفتن به وزارت کشور، این پرسش ها شبهه رفتن را بیشتر می کند.
عضو شورا افزود: پرسش حق اعضای شوراست. ولی یادمان باشد که شورای پنجم در چه شرایطی وارد شد و دکتر نصرتی در چه شرایطی این مسئولیت را پذیرفت. در این مدت ۳۱ بار حساب شهرداری بسته شده است. منابع انسانی احساس آرامش نداشتند.
امروز بیش از ۲۵ پروژه مطالعه و آماده واگذاری است. پرسنل آرامش کاری دارند. تلاش شده حساب های مسدود نشود. برای کارهای زیربنایی برنامه تدوین شده است.
وی تاکید کرد: گفته های بنده برای تنویر افکار عمومی است ولی موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا نیز حق اعضاست ولی اگر قرار است دستور جلسه بهنگام عوض گردد از قبل باید به اعضای شورا اطلاع داد میشد.
رئیس شورا طی تذکر آیین نامه ای در این باره گفت: طرح دغدغه های اعضای شورا به معنی طرح سوال از شهردار نیست و سوالات مطرح شده بدین معناست که شهردار در ارائه گزارش خود به آن پاسخ دهد.
با این حال بهراد ذاکری دوباره گفت: از شهرداری رشت مسئولیت مهمتر نیست و شان رشت بالاتر از این است که مسئولیتی را که پذیرفته اید، ناتمام گذاشته و به وزارت کشور بروید.
علیپور درباره جابجایی نیروها خواستار توضیح شد که بر چه مبنایی عزل و نصب می شوند. همچنین خواستار توضیح در مورد جذب مشاوران شد.
عضو شورا افزود: مردم این شهر از ما کار و توسعه می خواهند. کارکنان شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کردند و کارکنان زحمت کش را گرفتار کردند.
محمد حسن عاقل منش نیز گفت: ارائه مشکلات نشان از دلسوزی اعضای شورا دارد.
عضو شورا افزود: روند کاری در شورای پنجم نیازمند بازنگری است. بسیاری از موارد دغدغه اعضای شورا در جلسات غیر علنی مطرح و بررسی گردد، نه بدین معنا که مردم نامحرم هستند بلکه برای این است که مواردی که باید رفع شبه شود، غیر علنی بررسی گردد.
وی تاکید کرد: این نحوه بررسی شبهه اختلاف را تداعی می کند و آرامش را برای ورد سرمایه گذار می بندد. یقینا سوالات زیادی همه اعضای شورا دارند و این نشان دهنده ابعاد وسیع کاری ماست و بنظر می رسد اگر قرار است گفتمانی را برای کار ایجاد کنیم، باید فضای ویژه گفتمان را بصورت تخصصی پیش ببریم. شهردار نیز باید پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشد تا حرف ناگفته ای بین شورا و شهردار باقی نماند.
فرهام زاهد نیز گفت: حق طبیعی اعضای شوراست که از شهردار سوال نماید. اما نباید شرایطی که شهردار این مسئولیت را پذیرفت، را فراموش کنیم. ابلاغ های مکرر، بدهی های سنگین گذشته و … را فراموش نکینم. ولی از شهردار انتظار داریم کارهای انجام شده را هم توضیح دهند تا سوذهن ها بر طرف شود و شهرداری رشت را با دیگر شهرداری های همتراز مقایسه شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: این دفاع امروز به این معناست که بنده عملکرد ایشان را مقایسه می کنم هرچند که رای بنده دکتر نصرتی نبود. نامی مقدس تر از رشت برای من وجود ندارد.
زاهد افزود: بنده هم می خواهم لیست پاداش ها، لیست مشاورین جذب شده و.. را بدانم ولی فراموش نکینم در دوره قبل کارگروه هایی تشکیل می شد و اعضا درخواست پاداش می کردند.
در مورد نیروهای حجمی نیز شخص شهردار از اسفند ماه درخواست ساماندهی این نیروها را داده است. چیزی که از گذشته به ارث رسیده، کمک کنیم تا این مشکلات رفع گردد.
در شرایطی که درآمد رشد منفی داشته، پروژه های سرمایه گذاری باید با نظر نهادهای دیگر باشد، نباید انتظار خدمات بهینه داشت.
وی تاکید کرد: اگر قسمت اعظم سولاتی که اکنون داریم، زاییده همین اتاق است. خود ما با درخواست های فراقانونی و غیر قانونی این مشکلات را ایجاد کردیم. آیا ما واقعا همین افرادی هستیم که جلوی رسانه ها هستیم؟! آیا مشکلات ایجاد شده ۱۱ نفر نقش نداشته اند؟!
رئیس شورا گفت: نباید موضوعات دو طرفه و شخصی گردد و شهردار امروز اینجا حاضر است تا به سوالات شورا پاسخ دهد. جو را متشنج نکنیم.
حجت جذب نیز در حضور شهردار گفت: قطعا امروز طرح سوال نیست ولی گفت و گو اعضای شورا با شهردار است.
نایب رئیس شورا افزود: فراموش نکنیم که تا پیش از دکتر نصرتی کارکنان تاخیر چندماهه در پرداخت حقوق داشتند و امروز اگر شهردار توانسته به برخی مشکلات فایق شود، بخاطر همراهی اعضای شورا بوده است.
وی تاکید کرد: برای آنکه فضا متشنج نشود، برخی از دغدغه ها را شخصی به دکتر نصرتی اعلام می کنم. ولی از شهردار انتظار داریم بهترین فصل اجرای پروژه های عمرانی را از دست ندهد. برخی پروژه ها به مرحله مناقصه هم نرسیده است.
جذب به موضوع تنفیذ اختیار به مدیران اشاره نمود و گفت: بنظر می رسد برخی از مدیران از این اختیارات سوء استفاده می کنند.
وی خواستار تعیین تکلیف حساب های باز شهرداری در سنوات گذشته شد و ابراز کرد: حتی لیست املاک ارایه شده به شورا صحیح نیست و اطلاعات غلط و مربوط به سالهای گذشته است.
جذب همچنین گفت: برخی املاک شخصی در طرح قرار گرفته است و نه می تواند بفروشد و نه می تواند تغییر کاربری دهد. شهرداری وضعیت این افراد را مشخص کند. برای برخی املاک حتی تعیین کاربری هم اعلام نشده است.
وی در مورد لیست پاداش هم خواستار مصوبه جدید شورا با بررسی وضع موجود شد و گفت: برخی مدیران مناطق بیش از حد سهل انگاری می کنند. مردم ساکن در حاشیه شهر مورد بی توجهی میران مناطق قرار گرفته اند و اگر بررسی نشود و به تذکر اعضای شورا جدی گرفته نشود، بنده موارد را رسانه ای می کنم. برخی مناطق کم برخوردار نظیر پاره بیجار حتی یک آسفالت هم ندارد.
وی خواستار نظارت بر عملکرد شرکت های حجمی شد و گفت: بنظر می رسد برای برخی منافع ایجاد شده که برخی چشم بر تخلفات بسته اند. از شهردار می خواهم موضوع نظارت بر این شرکتها را جدی بگیرند تا موجب دلگرمی کارکنان گردد.
رضا رسولی نیز در حضور شهردار گفت: یک سال از فعالیت شورا می گذرد و شفاف سازی را باید از خودمان آغاز کنیم و بنده در این راستا فرمی را هم آماده کرده ام.
رئیس کمیسیون عمران شورا در مورد اصلاحات طرح تفصیلی هم گفت: در کمیته ای که زیر مجموعه کمیسیون عمران ایجاد شده، موضوع طرح تفصیلی بررسی گردید و تلاش کردیم در لایحه کارشناسی مشکلات را رفع نماییم. بنظر می رسد فشارهای از سوی برخی از دوستان صورت می گیرد و تاکنون موفق به اجرا نشده ایم.
وی برخی از عملکردهای دوره پنجم را مطرح کرد و تصریح کرد: مدیریت شهری بیش از ۲۰۰ میلیارد ملک در محدوده مسکن مهر را بررسی کردیم که آزاد شده و قابل انتقال است. در بحث تراموا یک رفتار بسیار حرفه ای را در پیش گرفتیم و از بودجه بسمت دریافت مجوز تراموا رفتیم.
اگر بخواهیم عملکرد درون شهرداری را یک سو نهاده و عملکرد را در سطح کلی و کشوری بررسی نماییم وضعیت قابل قبولی داریم. برخی نواقص ناشی از ضعف در عملکرد مدیران شهرداری است.
رسولی همچنین گفت: تاکنون برنامه ای در حوزه های مختلف نداشته ایم و همین امر زمان کار را به تعویق می اندازد.جابجایی برخی مدیران با سفارش صورت می گیرد و شفافیت مورد نظر خود را به مردم قالب نکنیم.
حاجی پور هم گفت: از فضای جلسه امروز احساس خوبی ندارم و فقط یک جمله می گویم که خدایا چنان کن که سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
فاطمه شیرزاد نیز خواستار شفافیت در پرداخت به رسانه ها شد و گفت: اگرچه از شهردار خواستار شفافیت در عملکرد هستیم، انتظار داریم اعضای شورا نیز با هم روراست بوده و شفاف عمل کنیم. امروز سوالات مطرح شده ناشی از عدم شفافیت خود اعضای شواست.
رئیس کمیسیون بهداشت خوستار تعیین تکلیف نگهبانها شد و تاکید کرد: فراخوان شرکت طرف قرارداد باید صورت گیرد و اگرکمبود نگهبان داریم باید به شورا گزارش شود.
وی خواستار مشخص شدن میزبانی شهرداری رشت در شهر خلاق خوراک شد و در مورد سوال های مطرح شده به شهردار هم گفت: بخشی از این سوالات را باید مدیران و معاونان شهرداری پاسخ دهند. شهردار با تفویض اختیار به مدیران بخشی از عملکردها را واگذار کرده و مدیران باید در صحن شورا حاضر شده و پاسخ دهند.
شیرزاد ادامه داد: در خصوص سرمایه گذاری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم هرچه سریعتر سرمایه گذار شهر بازی تعیین تکلیف شود.
شهردار رشت در صحن شورا گفت: برای تصفیه خانه شیرابه سراوان در دو روز گذشته دو جلسه در فرمانداری برگزار کردیم و دیوان محاسبات موضوع را بررسی نمود. در نهایت تصمیم بر ادامه کار شرکت طرف قرارداد بود تا کار را تحویل دهد. یک ماه بر اساس قرارداد آزمایشی کار کند و بعد از تاییدیه محیط زیست با پیمانکار مربوط تسویه حساب گردد.
دکتر نصرتی افزود: پرونده ای در دیوان محاسبات تشکیل شده و اگر بعد از آزمایش مشکل نداشت، به دیوان محاسبات گزارش شود تا دوستانی که صورتجلسه را امضا کرده اند، دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: ۲۵ پروژه داریم که منابع آن ملی یا استانی است و تا پایان ۳۱ تیر قرارداد آن نهایی می شود. هر ۲۵ پروژه اعتبار منابع دولتی را برای اجرا جذب خواهد کرد.
نصرتی در مورد قرارداد تراموا هم گفت: قرارداد مطالعات به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با مشاور آن منعقد شده است.
شهردار رشت ابراز کرد: در مورد قرارداد پروژه های عمرانی نیز ملاک بودجه سال جاری است که ۱۲ پروژه را باید اجرا کنیم. این پروژه ها بررسی و توضیح داده شده است. تقاطع غیر همسطح مصلی را در بودجه داریم و چندین جلسه برای اجرایی کردن آن داشتیم در گذشته مورد تایید نبود که پل کابلی مصلی اجرا شود. با این حال هنوز نتوانستیم رضایت نماینده محترم ولی فقیه را جلب کنیم تا پل جلوی مصلی اجرا گردد و اگر به نتیجه نرسیم باید از بودجه امسال حذف گردد.
نصرتی در مورد مشکلات مالکیت تالاب عینک هم گفت: جلسه برای تالاب عینک داشتیم برای رفع اختلاف مالکیت با نمایندگان و شرکت آب منطقه ای و یک مالک خصوصی جلسه برگزار شد و فارغ از بحث های مالکیت قرار شد، بصورت اجاره ای و توافقی کار صورت گیرد. بعد از توافق، جزییات در جلسات مشترک بررسی می گردد.
نصرتی در مورد جشنواره تئاتر خیابانی و موسیقی خیابانی هم گفت: مدیر پروژه انتخاب کردیم و قرار است هر شب در پیاده راه فرهنگی برنامه هنری داشته باشیم. هفتگی تسویه حساب ها با تایید سازمان فرهنگی با هنرمندان صورت می گیرد و چهارشنبه شب افتتاح نخست آن صورت خواهد گرفت.
نصرتی همچنین در مورد پرسش یکی از اعضای شورا گفت: مدیران شهرداری اجراییات پلیس ساختمان و… که دچار مشکلات قضایی می شوند، هیچگونه ضمانت ملکی ندارند. تقاضا دارم طی یک لایحه تعدادی از املاک شهرداری به عنوان وثیقه تعیین شود.
وی در مورد کلیات اجلاس آذرماه شهر های خلاق خوراک هم گفت: کلیات تصویب شده و برای بررسی جزییات نیازمند بررسی و تایید اعضای شورا هستیم تا ریز هزینه ها را مشخص نماییم تقاضا دارم، نمایندگانی از طرف شورا مشخص شود تا جزییات را به اتفاق عضو شورا بررسی نماییم.
شهردار رشت در مورد انتقال خود به وزارت کشور نیز توضیح داد: با توجه به تماس ها و مذاکرات و استعلام ها، امکان این انتقال وجود داشته است اما بنده کاری را که آغاز کرده ام ادامه می دهم و هنوز به تصمیم خاصی نرسیده ام.
نصرتی در مورد مودیان و طلبکاران نیز گفت: به لحاظ حقوقی نمی توانیم اسامی را منتشر کنیم ولی می توانیم محرمانه به شورا گزارش دهیم.
وی در مورد لیست پاداش ها و کمیته انتصاب مدیران هم گفت: قبلا به شورا گزارش شده است. چند بار هم قرار شد کمیته انتصابات ایجاد کنیم ولی در عمل با واقعیت های موجود نمی توان کاری از پیش ببرد. اگر فکر می کنید کمیته انتصابات در رشت پاسخگو خواهد بود و تحت فشار انتصابات صورت نمی گیرد، می توان یک روزه این کمیته را ایجاد کرد.
نصرتی در مورد تحقق بودجه نیز گفت: برخی ردیف های بودجه نظیر فروش اموال و دریافت وام و تسهیلات طبیعتا در هر ماه وصول نمی شود.
شهردار رشت خواستار دعوت معاونت های شهرداری به صحن شورا شد تا شخصا عملکردهای خود را گزارش دهند. / روابط عمومی شورا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار