کد خبر : 61641
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399- 12: 18

مدیرکل اوقاف گیلان:

سوگواره «یاس نبوی» در ۳۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود

سوگواره «یاس نبوی» در ۳۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: سوگواره «یاس نبوی» همزمان با ایام سوگواری فاطمیه دوم در ۳۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر پنجشنبه با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۳۸۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این مراسم به شکل حضوری، مجازی و کاروانی در بقاع متبرکه دارای فضای باز و صحن گسترده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق زرد و کم خطر مراسم به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: بقاع متبرکه واقع در مناطق قرمز که در گیلان در حال حاضر منطقه قرمز کرونایی ندارد مراسم به صورت انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان ادامه داد: محیط‌های برگزاری مراسم همه روزه توسط خدام و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه ضد عفونی می‌شوند.

وی به برخی از برنامه‌های این سوگواره نیز اشاره و اضافه کرد: اطعام و پخش نذورات به جهت جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ممنوع است اما به جهت برخورداری نیازمندان از نذورات مردم، هیئت امنای بقاع متبرکه اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین برای تهیه گوشت گرم و توزیع بین نیازمندان اقدام می‌کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه برای برگزاری این سوگواره ۲۰ مبلغ اعزامی و ۱۲۰ مبلغ بومی مشارکت می‌کنند، گفت: ویژگی مهم و برجسته سوگواره «یاس نبوی» امسال پخش مراسم از طرق فضای مجازی در اکثر بقاع دارای ظرفیت برگزاری مراسم است.

وی افزود: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س)، نصب تابلوهای نمایشگاهی بصیرت فاطمی در صحن بقاع متبرکه بخشی از برنامه‌های این سوگواره است.

مدیر اوقاف گیلان ادامه داد: در ۳۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی با کمک خیرین بسته‌های معیشتی تحت عنوان تبرکات فاطمی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب تبرکات فاطمی تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار