کد خبر : 16912
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396- 34: 18

سپاه تمام توان خود را در ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی پای کار آورده است

سپاه تمام توان خود را در ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی پای کار آورده است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان گفت: سپاه استان گیلان تمام توان خود را در ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی پای کار آورده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی ظهر امروز در نشست ستاد اربعین حسینی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: این روزها کشور با نام و یاد شهدا به ویژه شهید سر جدای جبهه مقاومت شهید محسن حججی متبرک شده است.

وی با اشاره به اینکه زائرین عتبات عالیات از کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه بیش از یک‌هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه را از مرز آستارا تا مرز مهران طی می‌کنند تا با پای پیاده به زیارت کربلا و نجف اشرف بروند، تصریح کرد: در اجتماع بزرگ اربعین حسینی از تمام ملیت‌ها و ادیان جهان وجود دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته هماهنگی بین ادوار استانی و شهرستانی کم بود و امیدواریم این هماهنگی امسال بهتر شود، گفت: در مسیر زوار، امامزاده هاشم(ع) و امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای اسکان و پذیرایی از زوار استفاده کرد.

بایرامی با اشاره براینکه پارسال در فضاسازی میدانی و محیطی شهرستان‌های مجاور به ستاد اربعین استان گیلان کمک کردند و پیشنهاد می‌شود معین شهرستان آستارا در فضاسازی میدانی شهرستان تالش باشد، بیان کرد: در  مسیر زوار نیاز به کمک شهرستان‌های رشت، رودبار و فومن، صومعه‌سرا و رضوانشهر داریم.

وی با بیان اینکه کمیته تبلیغات ستاد باید نسبت به چاپ و تکثیر بروشور و نقشه‌ به زبان‌های روسی، ترکی و لاتینی اقدام کند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته استقبال مجزایی در سطح شهرستان آستارا با محوریت فرماندار، امام‌جمعه و دیگر مسئولین جهت استقبال از زواری که در حال ورود به کشور هستند تشکیل شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با تأکید براینکه سپاه استان تمام توان خود را در ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی پای کار آورده است، گفت: در تمام سپاه‌های استان کمپ‌های بزرگی وجود دارد که در مواقع شب‌مانی کاروان‌های زوار می‌توان از آن‌ها جهت اسکان زائرین عتبات عالیات استفاده کرد.

بایرامی با اشاره به اینکه تعداد مبلغین مسلط به زبان‌های روسی، ترکی استانبولی و لاتینی در انجام کارهای تبلیغی، دینی و فرهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا بسیار کم بود و امیدواریم امسال این تعداد افزایش یابد، افزود: تمام کمک‌های مردمی شهرستان‌های تالش و آستارا باید صرف ستاد اربعین حسینی آستارا شود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار