کد خبر : 9539
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

سپاه گیلان ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی احداث می‌کند

سپاه گیلان ۱۰۰۰ واحد مسکن مددجویی احداث می‌کند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: هزار واحد مسکن مددجویی توسط سپاه قدس گیلان در حال احداث است که تاکنون ۲۵۰ واحد آن به مددجویان تحویل داده شده است.

به گزارش گیلانستان ، علیرضا محمدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) است و این ایام به‌عنوان هفته احسان و نیکوکاری نام‌گذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان و مستضعفین عنوان کرد و افزود: توانمندسازی، شکوفایی استعداد، رشد، پویایی و چابک‌سازی نیازمندان با ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی از اهداف کمیته امداد است.

محمدی با تاکید بر اینکه در راستای چابک‌سازی کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت مسئولان و خیران 17 مرکز کمیته امداد در مناطق مختلف استان گیلان راه‌اندازی کرده است تصریح کرد: این اقدام به‌منظور رفاه حال مددجویان و دسترسی آسان‌تر آن‌ها به مراکز امداد در مناطق مختلف سطح استان انجام شده است.

وی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در کمیته امداد گیلان خبر داد و افزود: این صندوق در شهریور ماه امسال در استان تشکیل شد و در حال حاضر 3 هزار نفر با مبلغی بالغ بر 900 میلیون ریال در صندوق مذکور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه از صندوق مذکور بیش از 9 میلیارد تومان در قالب وام‌های کارگشایی به 7 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد وام قرض الحسنه پرداخت شده است گفت: به 500 نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 80 میلیارد ریال وام‌های قرض الحسنه ویژه اشتغال پرداخت شده است.

محمدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بالغ بر 700 واحد مسکن مددجوی در استان گیلان احداث شده است خاطرنشان کرد: 3 هزار واحد مسکن مددجویی شهری و روستایی در سال‌های 94 و 95 به مددجویان کمیته امداد استان گیلان تحویل داده شده است.

وی با اشاره به ساخت هزار واحد مسکن محرومان هدیه مقام معظم رهبری در گیلان و با بیان اینکه این اقدام بزرگ توسط سپاه قدس گیلان در استان در حال انجام است افزود: بیش از 250 واحد از میزان مذکور با همکاری گسترده سپاه قدس گیلان به مددجویان تحویل داده شده و واحدهای باقی‌مانده بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با تاکید بر اینکه در سال95 بالغ بر 3 هزار نفر از مددجویان گیلان با کمک خیران استان به اردوهای زیارتی اعزام شدند گفت: کلاس آموزش‌های فردی و گروهی برای خانواده‌ها در قالب مدیریت سبک زندگی اسلامی برای مددجویان کمیته امداد گیلان برگزار شده است.

محمدی با بیان اینکه 75 درصد اعتبارات کمیته امدادامام خمینی (ره) در قالب مستمری و بهداشت خانواده‌ها از منابع دولتی تامین می‌شود تصریح کرد: به‌طور متوسط مستمری که خانواده‌های مددجو دریافت می‌کنند ماهیانه بین 50 تا 100 هزار تومان است که اثر بخشی مطلوبی در زندگی افراد ندارد.

وی از لحاظ کمی، آمار تعداد مددجویان استان گیلان را بالا عنوان و خاطرنشان کرد: با همت خیران و مسئولان ارشد استان تلاش است در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد  امام خمینی (ره) گیلان گام‌های موثری برداریم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار