کد خبر : 41693
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهریور 1398- 18: 15

امام جمعه رشت:

سپردن مسئولیت به افراد منحرف از مسیر رهبری باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شود/ وزارت خارجه در برابر دولت‌های هند و نیجریه به دلیل کشتار شیعیان موضع گیری کند

سپردن مسئولیت به افراد منحرف از مسیر رهبری باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شود/ وزارت خارجه در برابر دولت‌های هند و نیجریه به دلیل کشتار شیعیان موضع گیری کند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی را به افراد منحرف از راه رهبر معظم انقلاب ندهید زیرا این افراد باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از همه مردم ایران به‌ویژه مردم ولایت‌مدار گیلان بابت ایستادگی و مقاومت دربرابر فشارهای دشمنان و تورم و عزاداری باشکوه آنان در ایام محرم و عاشورای حسینی(ره) قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه نذورات مردم در زمان گرانی بسیار ارزشمند است گفت: این امر نشان‌دهنده فهم دینی و علاقه مردم به اهل بیت(ع) است و جا دارد از اجتماع باشکوه مردم گیلان به‌ ویژه مردم شهر رشت در عاشورای حسینی(ع) و عزاداری منظم آنها سپاسگزاری و قدردانی نموده و بگویم خاک قدوم شما عزاداران را سرمه چشمانمان می کنیم.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه “سیدحسن نصرالله” از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخنان عاقلانه و هوشمندانه و زیبای او خطاب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ماترکناک یا بن الحسین » از این پس شعار دنیای اسلام می‌شود و وجود چنین انسان‌های آزاده‌ای افتخارآمیز است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه پادشاهان در طول تاریخ ایران چیزی جز نکبت و ذلت برای ملت نداشتند افزود: عرض ارادت رهبران کشورهای اسلامی به مقام معظم رهبری افتخارآمیز است و ما نیز به ایشان عرض می‌کنیم که فدایی او هستیم و تا جان در بدن داریم به‌هیچ وجه از حمایت ایشان دست بر نمی‌داریم.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر سپردن زمام امور سیاسی به کسانی که به راه امام(ره) و مقام مقام معظم رهبری توجه دارند بیان کرد: مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی در کشور را به افراد منحرف از مسیر رهبر معظم انقلاب ندهید زیرا این افراد باعث نابودی جامعه و انقلاب می‌شوند.

امام جمعه رشت افزود: انزجار خود را از دولت‌های هند و نیجریه اعلام می‌کنیم زیرا عزاداران حسینی را به خاک و خون کشیدند و از وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌خواهیم که در برابر این اقدام اعلام موضع کنند زیرا مسلمانان دنیا به ما چشم امید دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حوادث تلخ تاریخ تصریح کرد: صدام قرارداد ۱۹۹۵ را یک‌طرفه پاره کرد و سه روز بعد به ایران حمله کرد اما ملت ایران ۸ سال در برابر دشمن غاصب جهانی عزتمندانه مقاومت کردند و الگوی سایر ملت‌ها شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به قرارداد ننگین میان مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۸ عنوان داشت: هنوز ملت مسلمان تاوان این قرارداد ننگین را می‌دهند و امیدواریم به‌زودی طبق گفته مقام معظم رهبری شاهد نابودی این رژیم غاصب و جعلی باشیم.

امام جمعه رشت افزود: برای تربیت انسان باید از موعظه استفاده کرد و موعظه به معنای متذکر کردن شخص به چیزی که موجب اصلاح او می‌شود، است و انسان باید چیزهایی که موجب رقت قلب می‌شود را به افراد دیگر متذکر شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق علم کلام همه انسان‌ها از ظلم تنفر دارند و به عدالت علاقمند هستند بیان داشت: همه مردم از نظام ظلم اجتناب می‌کنند البته عدالت مدنظر غیرمسلمانان مربو‌ط به زندگی دنیوی است اما گرایش به عدالت اجتماعی در همه جوامع دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موعظه باعث می‌شود انسان به خوبی‌ها میل پیدا کند عنوان کرد: خداوند بزرگ‌ترین رسالت پیامبران را موعظه انسان می‌داند و انسان نیز طبعاً موعظه را راحت‌تر از امر و نهی قبول می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: انسان باید دلسوز بودن واعظ را باور کند تا به صحبت‌های او گوش دهد زیرا انسان در مقابل امر و نهی مقاومت می‌کند لذا شیوه تربیتی پیامبران موعظه بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبر(ص) با موعظه احکام اسلامی را به مردم انتقال می‌داد ابراز داشت: خداوند در قرآن از پیامبر(ص) می‌خواهد که با زیباترین روش و با حکمت مردم را به خوبی‌ها دعوت کند و حکمت در اصطلاح به‌معنای تشخیص عالمانه مسائل و سپس گوشزد کردن آن به مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار