کد خبر : 44298
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398- 24: 17

آیت الله فلاحتی در همایش هیات های نظارت گیلان:

سپردن مسئولیت ها به دست جوانان مومن انقلابی بهانه نشود تا عده ای از اکنون بخواهند مهره سازی کنند/ ضرورت قاطعیت در تایید صلاحیت کاندیداها توسط هیات های نظارت/ لزوم دعوت عملی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

سپردن مسئولیت ها به دست جوانان مومن انقلابی بهانه نشود تا عده ای از اکنون بخواهند مهره سازی کنند/ ضرورت قاطعیت در تایید صلاحیت کاندیداها توسط هیات های نظارت/ لزوم دعوت عملی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در گیلان حضور حداکثری مردم در انتخابات را مهم عنوان کرد: اما به بهانه حضور حداکثری نباید انتخاب افراد صالح و اصلح را فدا کنیم.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش هیات های نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان گیلان با اشاره به فرموده امام(ره) مبنی براینکه مجلس عصاره فضائل ملت است اظهار کرد: مردمی که انقلاب عظیم اسلامی را رقم زدند نمایندگان را به مجلس می فرستند و نمایندگان برای این نظام قانونگذاری می کنند.
وی، انقلاب اسلامی را بر مبنای حقایق دین عنوان کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی تاکنون در مجلس ریزش های کمی داشتیم به ویژه اینکه پس از انقلاب اسلامی مراجع تذکر می دادند و اصرار می کردند تا قانون اساسی تدوین شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هیچ قانونی جامع تر از قانون اساسی جمهوری اسلامی در دنیای امروز نیست، تصریح کرد: بخش اعظم قانون اساسی از کتاب و سنت گرفته شده است.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: اگر قانون اساسی ملاک عمل مسئولان قرار می گرفت، اکنون باید به افق هایی که رهبر معظم انقلاب برای آینده نظام ترسیم فرمودند، می رسیدیم بنابراین یکی از دلایل نرسیدن به افق های انقلاب به خاطر فاصله گرفتن از قانون اساسی است.
وی با اشاره به اینکه قانون اساسی همه آنچه که به باور یک ملت به ویژه باور ملت ما ختم می شود، را متضمن است، بیان کرد: جمهوری اسلامی به مردم، نظارت مردمی و حضور حداکثری مردم توجه داشته است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به توجه به عقلانیت، دین محوری و دینمداری در ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هر جا از نظارت و مطالبه گری مردم فاصله گرفتیم به همان میزان آسیب دیدیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر در تمام دولت ها نظارت بر بازار انجام می شد اکنون وضعیت به اینجا نمی رسید، خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به عرصه گسترده صنعت و تکنولوژی مدرن دنیا، مسیر میان بر است اما ما داعیه بالاتری داریم و می خواهیم تمدن سازی اسلامی داشته باشیم.
وی، وقوع انقلاب اسلامی را تمدن سازی در جامعه اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی آمد تا به ملت ایران عزت دهد و این باور و فرهنگ را باید در مردم ایجاد کنیم.
امام جمعه رشت با اشاره به نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان ۳ کار انجام می دهند که دو موضوع قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن و همچنین نظارت بر مسئولان وظیفه قانونی و ذاتی آنها است.
آیت الله فلاحتی، عزل و نصب مسئولان در حوزه انتخابیه را از کارهای موهوم توسط نمایندگان عنوان کرد و افزود: بعضی از نمایندگان در برخی از استان ها، مسئولیت ها را برای خود تقسیم کردند و عزل و نصب ها را انجام می دهند.
وی ادامه داد: عزل و نصب توسط نمایندگان مجلس از ریزش های جامعه محسوب می شود و تمدن سازی اسلامی را به عقب می اندازد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معتقدیم دارای حکومتی پاک، صالح و هموار کردن مسیر برای ظهور امام زمان(عج) هستیم، تصریح کرد: در راس هرم جامعه اسلامی مقام معظم رهبری قرار دارد که برای ما فخر آفریده است ضمن اینکه در طول ۱۰ هزار سال تاریخ ایران، رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری به ملت ایران عزت داد.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: پیامبر(ص)، ائمه(ع) و قرآن تحت لوای اسلامی به ملت ایران عزت دادند و جمهوری اسلامی با رویکرد جدید به ملت ما عزت مضاعف بخشیده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده تاکنون در گیلان، بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته به بسترهای فرهنگی استان توجه نشده و این زیربناها تبدیل به ویرانه شده است.
امام جمعه رشت، حضور حداکثری مردم در انتخابات را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اما به بهانه حضور حداکثری نباید انتخاب افراد صالح و اصلح را فدا کنیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هدف نظام اسلامی فرستادن انسان هایی با ویژگی مسلمان، مومن، انقلابی، در خط ولایت، آگاه و دور از قدرت طلبی به مجلس است، اظهار کرد: نماینده مجلس باید قدرت های زر و زور را بشناسد.
وی بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: حضور حداکثری بهانه ای نشود تا تمدن سازی اسلامی و انسان های صالحی که می خواهند به مجلس بروند، ذبح کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تجربه های دینی، اجتماعی و سیاسی کسب شده در ۴۰ سال گذشته، بیان کرد: تجربه های کسب شده باید مسئولان را به انجام امور رهنمون کند ضمن اینکه مسئولان این تجربه ها را به مردم باورمند، دیندار و ارزشی انتقال دهند.
آیت الله فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان مبنی براینکه جامعه را باید به دست جوانان پر تلاش، مومن و انقلابی بسپاریم، اشاره کرد و افزود: این امر بهانه نشود تا برخی برای اینکه بعدها به اهداف شوم خود برسند از اکنون بخواهند مهره سازی کنند.
وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولیت ها را به دست جوان مومن و انقلابی بسپارید، بهانه ای نشود تا عده ای از اکنون بخواهند مهره سازی کرده و جوانی را وارد کنند تا بعدها در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی، خون شهیدان و مقام معظم رهبری نباشد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم را باید آماده کنیم تا ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی انسان های با فضیلت، مومن، پاک و الهی را به مجلس بفرستند، تصریح کرد: برخی از نمایندگان پشت تریبون مجلس حتی نمی توانند حرف بزنند و در مقابل قدرت های بین المللی ترسو هستند.
آیت الله فلاحتی بر قاطعیت در تایید صلاحیت کاندیداها توسط هیات های نظارت تاکید کرد و گفت: نظارت هیات های نظارت بر انتخابات باید شبانه روزی باشد.
وی به حساسیت ویژه این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: نظارت در نظام اسلامی باید دقیق باشد ضمن اینکه اعضای هیات نظارت بر انتخابات در برابر تمام ارکان نظام مسئولیت دارند و باید به دقت نظارت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از فقدان نظارت ها است، خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت افراد آبروی افراد حفظ شود زیرا آبروی مومن از خانه کعبه بالاتر است.
آیت الله فلاحتی، سعه صدر توسط اعضای هیات نظارت بر انتخابات را مهم ذکر کرد و یاداور شد: سعه صدر را به عنوان یک هدف برای خود قرار دهید.
وی با تاکید براینکه تمام مردم را دعوت عملی برای حضور در انتخابات کنید، اظهار کرد: تبلیغ عملی برای حضور حداکثری مردم حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار