کد خبر : 1493
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آبان 1394- 00: 1

سیاست برد برد روش امام حسین(ع)در مقابل دشمنان نیست/ عدم دست دادن با یزید برای رفع محاصره و لغو تحریم

سیاست برد برد روش امام حسین(ع)در مقابل دشمنان نیست/ عدم دست دادن با یزید برای رفع محاصره و لغو تحریم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان پیشنهاد سازش و بیعت با یزید را روی میز گذاشتند و کافی بود امام حسین(ع) برای رفع محاصره و لغو تحریم و پایان دادن به جنگ با فرزند خبیث معاویه دست بیعت با یزید را می فشرد، اما اینکار را نکرد.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “درگیلان“، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری به مناسبت عاشورای حسینی در مسجد عباسیه شهرستان تالش ضمن بیان فضایل ومناقب امام حسین (ع) گفت: امام حسین(ع) با آن سوابق درخشان در اسلام و جایگاه ویژه ای که نزد پیامبر داشت، نه تنها الگوی ما بلکه الگوی متعالی برای همه مسلمین و تمامی آزادیخواهان جهان است.

وی درپاسخ به این سئوال که در مقابل جریان باطل و دشمنان قسم خورده که کمر به نابودی اسلام و آزادیخواهان جهان بسته اند چگونه باید بود گفت: امام حسین(ع) بافریاد هیهات من الذله خود که امروز به یک شعار عام و فراملی درآمده نشان داد که تنها راه مقابله با سلطه دشمنان و معاندان، مقاومت و پایداری است، نه تعامل و سیاست برد برد!

حجت الاسلام اشکوری افزود:امام حسین(ع)درکربلا بویژه در شب و روز عاشورا در محاصره و تحریم کامل جبهه دشمن قرار داشت و حتما برای رساندن آب به یاران خود نیاز به مذاکره داشت.

وی افزود: دشمنان نیز پیشنهاد سازش و بیعت با یزید را روی میز گذاشتند و کافی بود امام حسین(ع) برای رفع محاصره و لغو تحریم و پایان دادن به جنگ با فرزند خبیث معاویه دست بیعت با یزید را می فشرد.

وی اذعان کرد: امام می دانست اگر چنین کند ممکن است مشکلات پیش آمده بطور موقت برطرف شود اما اصل دین و زحمات پیامبر(ص) در سقوط کامل قرارخواهد گرفت و فاتحه اسلام خوانده می شد،چنانکه فرمودند: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ» که اگر مدیریت و حاکمیت مسلمین در دست انسانهای فاسدی بیفتد باید فاتحه اسلام را خواند.

این محقق و نویسنده با تاکید بر این نکته که حسین(ع) بر سر دین و ارزشهای دینی با دشمن معامله نکردافزود: امام حسین در بیانی می فرماید: فردی فاسد مرا برسر دوراهی دین و دنیا قرار داده من برای حفظ دین و شریعت تن به ذلت نمی دهم و عزت شهادت را بر ذلت تسلیم و بیعت با یزید ترجیح می دهم.

وی ادامه داد: اگر چه غروب روز نهم و در آستانه شب عاشورا حضرت عباس(ع) به دستور امام حاضر شد با فرستادگان شمر صحبت کند اما حضرت عباس با قاطعیت و بصراحت در مقابل دشمنان فریاد زد، لعنت به شما و امان نامه شما که از من تقاضای جدا شدن از امام را دارید.

حجت الاسلام اشکوری تاکید کرد: نباید مرعوب دشمن شد و از قدرت پوشالی دشمن هراسی به دل راه داد. همچنین نباید حل مشکلات کشور را به سازش با دشمن ارتباط داد و دستانی دشمنی که به خون هزاران انسان بی گناه آلوده است را فشرد.

وی تاکید کرد: امروز بزرگترین خیانت به ملت اینست که عده ای، حل مشکلات اقتصادی کشور را در سازش با آمریکا بدانند.

وی گفت: حسین‌بن‌علی یعنی معیار حق و یزید یعنی معیار باطل وامروز نماد جریان باطل استكبار، صهیونیسم و آل‌سعود است.

حجت الاسلام اشکوری قیام عاشورا را موجب تثبیت دین و احیاء بندگی خدا دانست و افزود: امام حسین (علیه السلام) که به عبادت و ذکر پروردگار عشق می ورزید به حضرت عباس (علیه السلام) فرمود: برو به سوی دشمنان و اگر توانستی تا بامداد فردا برای ما مهلت بگیر، باشد که ما امشب برای پروردگار خود نماز بخوانیم و دعا کنیم و در پیشگاه پروردگار آمرزش بخواهیم، خدا می داند که من نماز خواندن و قرآن خواندن و زیاد دعا کردن و استغفار کردن را دوست دارم.

وی سپس به فاصله تاریخی قیام عاشورا با عصرحاضر اشاره کرد و افزود: هر مصیبتی که بر انسان واقع می شود پس از دوره ای به فراموشی سپرده می شود، اما مصیبت حسین(ع) پس از هزار سیصد و اندی سال هنوز بوی تازگی می دهد و هنوز شور واشک و عشق به حسین تازه و پر حرارت است.

وی افزود: میلیون ها انسان مظلوم در طول تاریخ کشته شدند اما اصلاً نامی از اینها نیست اما ۷۲ انسان ملکوتی در ۱۴۰۰ سال قبل به شهادت رسیدند، اما هر سال یاد و نام آنها با شکوه تر زنده می شود.

وی افزود: تازگی مصیبت حسین(ع) به این دلیل است که حادثه کربلا یک حادثه فرا تاریخی است.

چرا که این تنها یک نهضت و قیام نیست بلکه یک مکتب است، یک سبک زندگی است.

وی سپس به ارزش گریه و عزاداری برای سید الشهدا اشاره کرد و گفت: این اشک ها و عزاداری ها بسیار با ارزش است و در روایات ما بر ارزش اشک ریختن در عزای حسین بسیار تاکید شده است.

وی اضافه کرد: در روايتی آمده است هيچ روزي نبود که اسم امام حسين عليه السّلام در نزد امام صادق عليه السّلام برده شود و آن امام در آن روز تبسمي بر لب بياورند. آن حضرت در تمام روز گريان و محزون بودند.

حجت الاسلام اشکوری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه بهره گیری و اطاعت از ولایت ضامن تعالی می شود، تصریح کرد: اگر همه، صدای ولایت را بشنوند و به آن عمل کنند کارها درست می شود، اما متاسفانه عده ای تنها در سخن ولایت مدارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار